Gigant filmowych horrorów zacznie tworzyć gry wideo. Spodziewajcie się przerażających pozycji

Blumhouse, gigant filmowych horrorów, zacznie tworzyć gry wideo
Filmy Filmy i seriale Mobile Newsy Newsy Newsy PC PS4 PS5 Seriale Switch Xbox Series XOne

Blumhouse to studio znane z wielu cenionych hitów. To właśnie dzięki nim mogliśmy obejrzeć “Uciekaj!” czy “Czarny Telefon”. Teraz zajmą się grami.

To może być albo genialna ekspansja na rynek gier wideo, albo spory niewypał. Mimo wszystko nie zaprzeczę, że chętnie zagrałbym w gry oparte na markach takich jak “Noc Oczyszczenia”, “Halloween” czy “Paranormal Activity”.

Blumhouse Games oficjalnie

Jak donosi m.in. CNBC Blumhouse wchodzi na rynek gamingowy. Ich głównym celem jest wydawanie mniejszych i znacznie tańszych budżetowo pozycji, z których można liczyć na spore profity. Jest to tożsame z ich podejściem do filmów. Firma od lat wydaje tańsze w produkcji filmy (głównie horrory), na których może później dużo zarobić. Choćby “globalny fenomen”, jakim zwykło się określać Paranormal Activity – przy budżecie 15 tys. dolarów udało mu się zarobić aż 107 mln w samych tylko Stanach Zjednoczonych i 200 mln na całym świecie.

Od pewnego czasu szukaliśmy zespołu, który mógłby zacząć korzystać z możliwości rozwoju w mediach interaktywnych. Kiedy spotkaliśmy się z Zachem i Donem, zaproponowali nam podejście, które współgra z modelem Blumhouse i wiedzieliśmy, że jest to dla nas idealne miejsce na rozpoczęcie działań w przestrzeni interaktywnej.

– powiedział Abhijay Prakash, prezes Blumhouse

Firma zacznie współpracę z niezależnymi studiami deweloperskimi. Chcą przeznaczyć na konkretne tytuły nie więcej niż 10 mln dolarów. Sensu w tym sporo, bo odpowiednio reklamowane pod przewodnictwem Blumhouse indie perełki mogą okazać się żyłami złota. Szczególnie w gatunku gier horrorów. Firma wybrała nawet doświadczonych specjalistów mających pokierować ich nową inwestycją – Zacha Woodsa jako prezesa grupy i Dona Sechlera jako dyrektora finansowego.

Woods pracuje w branży gier wideo ponad 25 lat i do tej pory tworzył gry na różne platformy, w tym na PC i Game Boya. W jego dorobku można znaleźć m.in. Prey: Mooncrash czy oczekiwane Redfall od Arkane. Sechler współpracował z Sony nad inwestycjami w zewnętrznych producentów w celu tworzenia gier na PlayStation.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie