Duże przejęcia mogą rodzić problemy. Szef marki Battlefield: “Musimy uważać, by nie stłumić kreatywności”

Battlefield 2042 za darmo - zmartwiona pani żołnierz
Newsy PC PS4 PS5 Switch Xbox Series XOne

Obecny szef marki Battlefield ma pewne obawy związane z dużymi przejęciami w branży gier wideo. Vince Zampella boi się o kreatywność deweloperów mogących wylądować pod nowymi skrzydłami.

Zampella pracował między innymi nad markami Call of Duty i Titanfall. Uważa, że duże IP to spora odpowiedzialność, a przejęcia mogą sprawić, że kreatywne pole manewru deweloperów opiekujących się ogromną marką zostanie mocno zawężone.

Są z tego korzyści. Prawdopodobnie są też negatywy. Myślę, że musimy uważać, by nie stłumić kreatywności. Mega-franczyzy są świetne, bo można robić te wszystkie wielkie rzeczy. Możesz robić rzeczy, których nigdy nie zrobisz jako niezależny deweloper. Są więc wielkie możliwości. Ale co w tym wszystkim zostawiamy za sobą? Musimy uważać, aby zawsze wprowadzać innowacje i szukać nowych rzeczy, a nie skupiać się tylko na tych, które są przed nami.

– powiedział Vince Zampella w rozmowie z Barron’s

Oczywiście nic nie jest czarno-białe. Jedno przejęcie może nie mieć żadnego wpływu na kupione studio, a drugie może zrujnować kreatywnie budowany latami zespół. Coraz częściej słyszy się o transakcjach mających nie wywierać wpływu na wolność kreatywną studiów (patrz: Quantic Dream i Bungie), ale dopiero po jakimś czasie przekonamy się, ile warte były obietnice gigantów branży zgarniających dla siebie kolejne zespoły.

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie