Battlefield 5 – PC vs PS4 vs Xbox One. Porównanie grafiki, analiza płynności
Battlefield 5 wciąż ma problemy z utrzymaniem stabilnych 60 klatek animacji na sekundę w przypadku konsol.
Otwarta beta Battlefield 5 właśnie dobiega końca i jak pamiętacie, została ona przeprowadzona na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Ekipa Candyland wykorzystała ten fakt i przygotowała szybką analizę techniczną, uwzględniającą różnice w grafice oraz test płynności.
Jak zaznaczają autorzy materiału, wersja Battlefield 5 na PC została odpalona na potrzeby porównania w rozdzielczości 1080p, maksymalnych ustawieniach graficznych oraz z wyłączonym dynamicznym skalowaniem rozdzielczości. W przypadku konsol, do porównania wykorzystano obraz zarejestrowany na standardowych modelach PlayStation 4 i Xbox One.
Nie jest zaskoczeniem, że edycja Battlefield 5 na PC wygląda tutaj najlepiej. A jak ma się sprawa z konsolami? Zarówno PS4, jak i Xbox One mają dynamiczne skalowanie rozdzielczości i docelową płynność 60 fps, a rozdzielczość waha się od 720p do 1080p na obu konsolach. Xbox One porusza się głównie pomiędzy 900p i 720p, podczas gdy PS4 często radzi sobie z utrzymaniem 1080p. Obie konsole wciąż mają trudności z dotarciem do płynności na poziomie 60 fps, której przez większość czasu po prostu nie widzimy – czytamy w wynikach testu.
Oglądając porównanie widać również, że Xbox One wypada lepiej pod względem płynności, lecz gorzej, jeśli chodzi o rozdzielczość i szczegółowość.