Battlefield 2042 wykorzysta i ulepszy mechanikę z BFV. Spokojnie, chodzi o jedną z “tych lepszych”
Battlefield 2042 skorzysta z pewnego elementu z BFV. DICE zaznacza jednak, że przygotowuje jego spore ulepszenia. Jeśli chodzi o mechanikę poruszania się postaci, nie ma powodów do obaw.
Nowe informacje o BF2042 spływają do nas praktycznie codziennie. DICE i EA nie szczędzą konkretów, choć na kolejne prezentacje rozgrywki poczekamy do lipca. Oczywiście do tego czasu nadal pojawią się kolejne ciekawostki z wirtualnego pola bitwy.
Jeden z deweloperów z DICE podzielił się paroma konkretami na temat mechaniki poruszania się postaci w grze. Okazuje się, że twórcy zamierzają pożyczyć sobie tą mechanikę z BFV, ale doczeka się ona wielu ulepszeń.
(W odniesieniu do mechaniki poruszania się postaci – red. ) Zdecydowanie opieramy się na pracy, którą wykonaliśmy w BFV, pamiętając o opiniach na temat tej mechaniki podczas dodawania/ulepszania zestawu funkcji.
Programiści muszą zaakceptować fakt, że poziomy nie są w 100% “gładkie”, a projektanci/artyści poziomów muszą pamiętać, że kod nie jest w stanie pokryć wszystkich nierówności. Jest to balansowanie pomiędzy wizualną wiernością a płynnością poruszania się. Myślę, że w BFV byliśmy w dobrym miejscu, więc musimy być ostrożni w kwestii potencjalnych problematycznych obszarów.
– napisał jeden z deweloperów na forum Reddit
O ile BFV nie należy do przesadnie lubianych odsłon cyklu, strzelanie i bieganie po polach bitwy były w nim bardzo przyjemne. Jedynymi problemami były sporadyczne, niewidzialne blokady na kamieniach i innych obiektach oraz możliwość spamowania wślizgami. Jeśli DICE zajmie się tymi dwiema bolączkami, Battlefield 2042 raczej nie rozczaruje fanów ciągłego przemieszczania się po polu bitwy.