Przez porażkę Battlefield 2042, EA anulowało kolejną grę z serii i zamknęło studio

Battlefield 2042 doprowadził do anulowania kolejnej gry i zamknięcia studia
Mobile Newsy

Jeden z deweloperów odpowiedzialnych za Battlefield Mobile uważa, że to przez porażkę Battlefield 2042 EA zamknęło jego studio i anulowało rozwój gry.

Alex Seropian jest jednym ze współzałożycieli Bungie, a także jedną z najważniejszych osób w nieistniejącym już studiu Industrial Toys. Podległy Electronic Arts deweloper zakończył działalność, gdy tylko postanowiono anulować rozwój gry, nad którą pracowali. Mowa o Battlefield Mobile, czyli “kieszonkowej” odsłonie uwielbianej serii. Seropian w rozmowie z mobilegamer.biz wyjawił, że twórcy nie chcieli przenosić BF-a znanego z “dużych” platform, tylko tworzyli grę wyłącznie z myślą o komfortowej rozgrywce mobilnej. Pomysł dobry, tym bardziej że Call of Duty Mobile cieszy się sporym zainteresowaniem, a sama gra okazała się zadziwiająco dobra.

Battlefield 2042 gwoździem do trumny?

EA jednak nie będzie (przynajmniej nie teraz) eksplorować segmentu gier mobile za sprawą BF Mobile czy Apex Legends Mobile. Pierwszy z tytułów miał ukazał się na przełomie 2022/23, ale nieoczekiwanie rozwój zatrzymano, a Industrial Toys, składające się ze 120 pracowników, zamknięto. Szkoda, tym bardziej że “wycieknięte” materiały wyglądały solidnie.

Seropian jest zdania, że za wszystko winę ponosi wiele czynników, ale najważniejszy z nich to wielka porażka Battlefield 2042.

W ciągu ostatniego roku wydarzyło się kilka rzeczy. Pojawił się Battlefield 2042, a reakcja społeczności na 2042 nie była dobra. Spowodowało to szereg introspekcji.

– wyjawia Alex Seropian, współzałożyciel Industrial Toys

Okazuje się, że Apple w tamtym okresie również zmieniło zasady IDFA (losowych identyfikatorów nadawanych przez Apple urządzeniom konsumentów). IDFA pozwala m.in. na śledzenie danych użytkowników, a co za tym – dostosowywanie reklam i segregację konkretnych użytkowników. Finalnie “pozyskiwanie użytkowników stało się o wiele droższe. Tak więc organika zniknęła wraz z wydaniem 2042, a płatna dystrybucja stała się o rząd wielkości droższa z powodu zasad IDFA” – jak podkreśla Seropian.

Zdaniem dewelopera, beta BF Mobile (tylko aktywna dla niektórych krajów przez ograniczony czas) spotkała się ze sporym entuzjazmem, a twórcy mieli sporo weny, aby wspierać ten tytuł. Niestety, EA w tym samym czasie anulowało Apex Legends Mobile bez podania wyraźnej przyczyny i niemal od razu zdecydowano również o zamknięciu projektu z uniwersum Battlefielda. “Nikt tego nie chciał, ale wiesz, świat się zmienia i ludzie reagują” – konkluduje były pracownik EA.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie