Tak wygląda przyszłość sieciowej rywalizacji w Battlefield

Co się zmieni?

Electronic Arts informuje, że wersja alfa trybu Battlefield 1 Potyczki została przemianowana na środowisko społecznościowe trybu Battlefield 1 Potyczki. Producent David Sirland wyjaśnia na oficjalnej stronie Battlefield, co niesie ze sobą ta zmiana. Poznaliśmy również szczegóły prac nad nowym trybem.

Na początek deweloper przypomina, czym w ogóle są Potyczki: Najprościej mówiąc, jest to tryb rywalizacji sieciowej w stylu Battlefield. Nowy tryb opiera się na kluczowych filarach serii, w tym na maszynach bojowych, dynamicznym niszczeniu otoczenia oraz na rozgrywce zróżnicowanymi klasami postaci. Wprowadziliśmy jednak pewne zmiany oraz ograniczenia, które spowodują, że rozgrywka naturalnie skupi się na manewrach taktycznych i współpracy w drużynie.

9 premier na obecny tydzień. Powrót Assasin’s Creed, bohater z polskimi korzeniami i gra, która sprzeda Nintendo Switch

Wersja alfa trybu Battlefield 1 Potyczki została przemianowana na środowisko społecznościowe trybu Battlefield 1 Potyczki. Jakie praktyczne zmiany to ze sobą niesie? W tej fazie stawiamy na szerszy dostęp do testów. Teraz każdy będzie mógł się zarejestrować, a wraz z rozwojem kolejnych wersji trybu będziemy stopniowo zwiększać liczbę zapraszanych graczy. To oznacza, że czeka nas więcej rozegranych meczów, zyskamy więcej obsługiwanych przez tryb regionów i w końcu będziemy mieli dostatecznie dużą bazę graczy, aby przetestować nowe funkcje, które wkrótce wprowadzimy. Jeżeli korzystasz już z wersji alfa, żadne dodatkowe kroki nie są wymagane – wraz z dzisiejszą aktualizacją zobaczysz zmianę nazwy gry.

W oparciu o dotychczasowe głosy fanów testujących Potyczki, dokonano już pewnych zmian w grze, a kolejne są już szykowane.

Przykładowo, Hellriegel nie jest już częścią wyposażenia dowódcy zagonu, a na głównej mapie sektory A oraz C znajdują się na tej samej wysokości, znacząco poprawiając balans na tym polu bitwy – tłumaczy David Sirland dodając, że to tylko część wprowadzonych zmian.

Możemy się spodziewać gruntownego przebudowania mapy „Upadek kolosa” oraz wprowadzenia nowej klasy – mechanika ofensywnego – wariantu kierowcy pojazdów, który dysponuje zwiększoną mobilnością i skraca czas odrodzenia pojazdów, kosztem ich wytrzymałości i dostępnych środków obronnych. – Badamy również, jak sprawdza się wykrywanie przeciwników. Wkrótce przetestujemy nowy system wykrywania. Liczymy na wasze opinie o nowym systemie. W nowej wersji dodaliśmy również tryb obserwatora. Będziemy jeszcze usprawniać i rozwijać tę funkcję – kończy David Sirland.

Źródło: EA, opracowanie własne

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.