Odpowiedź AMD na DLSS dosłownie dla każdego. Jeszcze więcej FPS-ów w Waszych grach

AMD FidelityFX Super Resolution - porównanie w demie przygotowanym na silniku Unity
PC PS4 PS5 Switch Technologie Xbox Series Xbox Series S XOne

AMD zmienia zasady dystrybucji swojej technologii FidelityFX Super Resolution. Od teraz każdy twórca gier (w tym nie tylko na PC) z łatwością zaimplementuje ją do swojego projektu bez dodatkowych opłat.

O AMD FidelityFX Super Resolution już niejeden raz mogliście przeczytać na łamach naszego serwisu. Dziś jednak nadszedł wielki i przełomowy dzień w temacie alternatywy dla DLSS od Nvidia. Okazuje się, że omawiane w artykule oprogramowanie przeszło na model Open Source. Dlaczego ma to tak spore znaczenie dla branży gier?

Otóż w związku z tym teraz każdy deweloper będzie mógł bez zbędnych opłat licencyjnych skorzystać z tego przy tworzeniu swoich projektach, a nawet wprowadzać swoje własne poprawki do pomysłów amerykańskiego giganta. Dla niewtajemniczonych dopowiem, że FSR pozwoli na znaczne zwiększenie ilości generowanych klatek na sekundę. Wszystko jest możliwe dzięki zastosowaniu specjalnych algorytmów skalujących, które “w locie” podbijają rozdzielczość generowanego obrazu. Oczywiście modderzy także będą mogli korzystać z rozwiązania AMD. Dlatego spodziewajmy się masy modów nowej generacji, które dodadzą w wielu tytułach dodatkowe FPS-y.

Co jeszcze lepsze, niezależnie od tego z jakiej firmy posiadacie kartę graficzną, poczujecie różnicę w grach, które implementują FSR. Jest to znaczna przewaga względem wspomnianego DLSS od konkurencji. Tak się składa, że nawet konsole obecnej generacji działają z technologią AMD, więc nie tylko gracze PeCetowi są w tym przypadku uprzywilejowani.

Warto też zaznaczyć, że osoby pracujące na Unity lub Unreal Engine nie będą musiały się martwić o dodatkowe dogrywanie FSR-a do swoich produkcji. Twórcy tych silników zawarli natywne wsparcie, co pozwoli zaoszczędzić sporo czasu. Poniżej możecie zobaczyć, jak sprawuje się AMD FidelityFX Super Resolution w akcji. Doskonale widać, że możemy mówić często nawet o 40-procentowym skoku wydajności.

[Źródło: AMD]

Michał Wieczorek
O autorze

Michał Wieczorek

Redaktor
Od najmłodszych lat pasjonat game devu i miłośnik gier Nintendo. Oprócz tego hobbistycznie kolekcjonuje dużo niepotrzebnych, geekowskich gadżetów. Co drugi weekend student game designu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie