Nowe Call of Duty i Guitar Hero? Nie, Activision robi fikcyjne gry w AI

Activision tworzy fikcyjne gry za pomocą AI | Newsy - PlanetaGracza
Mobile Newsy PC

Guitar Hero Mobile? Call of Duty Zombie Defender? Crash Bandicoot Brawl? Nie, te gry nie istnieją. Activision stworzyło je w AI, bo w sumie może.

Nie powinno, ale może. Przecież gigant segmentu gamingowego o takiej pozycji mógłby wynająć choć jednego grafika, który w dwa – trzy wieczory zrobiłby im odpowiednie grafiki, ale zamiast tego lepiej wykorzystać „bieda AI” do wygenerowania sztucznego zainteresowania. Badanie rynku jest mocno nietypowe, lecz niewiele z niego wyniknie.

Activision sprawdza graczy za pomocą AI

Jeśli ostatnio przeglądaliście Instagrama czy inne social media, być może wyświetliła Wam się jakaś nowa zapowiedź gry Activision. Tak przynajmniej na pierwszy rzut oka uważało wiele osób, które spostrzegły m.in. grafikę z Guitar Hero Mobile. Wszak cykl ten od lat prosi się o wskrzeszenie. Z kolei fani Call of Duty mogli zobaczyć zapowiedź gry CoD: Zombie Defender czy CoD Sniper. Nie trzeba niestety nawet szczególnie się wpatrywać, aby zrozumieć, że to grafiki wygenerowane przez AI ukazujące gry, które nie istnieją.

Zresztą, nic dziwnego, skoro po kliknięciu na link zostajemy odsyłani właśnie na stronę firmy badawczej Geeklab, która zachęca nas do wypełnienia ankiety. Tam jednoznacznie trafimy na informację, że te gry nie istnieją, ale… być może kiedyś mogłyby, wszystko zależy od graczy.

Dziękujemy za zainteresowanie! To nie jest prawdziwa gra, ale kiedyś może stać się prawdziwa! Byłoby nam bardzo miło, gdybyście mogli odpowiedzieć na tę krótką ankietę, która pozwoli zebrać informacje mające wpływ na przyszłość gry. Bardzo cenimy wasze opinie!

– czytamy na stronie

Problem w tym, że taka forma sprawdzania zainteresowania dość szybko spotkała się z olbrzymim sprzeciwem graczy. Część czuje się oszukana, część zawiedziona, a inni zwracają uwagę na bezcelowe wykorzystanie AI przez tak wielką firmę. I do tego nieudolne, bo grafiki wyglądają niczym żywcem wyciągnięte z Midjourney 1.0.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie