Microsoft tłumaczy, kiedy gry wykorzystają potencjał DirectX 12

To ma być prawdziwa rewolucja.

Microsoft nie może się nachwalić – z oczywistych względów – nadchodzących bibliotek DirectX 12. Czeka nas wielki przełom? Słyszeliśmy już, że w przypadku pecetów nowe API zapewni nawet 100 fps-ów więcej w porównaniu z DX 11.

Szef działu Xbox mówił natomiast podczas imprezy Game Developers Conference, że DirectX 12 nie tylko poprawi wydajność CPU nawet o 50 procent (w zależności od gry), lecz zwiększy również moc GPU i to nawet o 20 procent! Jak będzie w rzeczywistości, przekonamy się dostając pierwsze gry, które w pełni wykorzystają moc drzemiącą w DX 12.

No właśnie, a kiedy to nastąpi w przypadku tytułów na konsolę Xbox One? Phil Spencer został zapytany o to przez jednego z graczy w serwisie Twitter. Według niego na pierwsze gry, które skorzystają z możliwości DX12, nie musimy długo czekać. Prawdopodobnie pojawią się jeszcze w tym roku.

Xbox-One-DirectX-12

Pytanie oczywiście, które tytuły w pierwszej kolejności ujawnią moc DX12 na Xboksie One. Pewniakiem wydaje się być Forza Motorsport 6, która ma pobić piątkę (screen na początku newsa) wprowadzonymi do rozgrywki innowacjami.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

0 Shares
Share
+1
Tweet