Dlaczego Wiedźmin 3 nie dostanie 60 fps-ów na PS4 i Xboksie One? CD Projekt RED…

Obecnie twórcy celują w płynność na poziomie 30 klatek na sekundę.

Bez wątpienia Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie jedną z najpiękniejszych pod względem grafiki gier tego roku. Premiera tytułu została przesunięta z lutego na maj, by wykonać ostatnie szlify i poprawić drobne błędy.

Według ostatnich doniesień, trzecią część Wiedźmina odpalimy na PS4 w rozdzielczości 1080p oraz płynności 30 fps-ów. Na konsoli Xbox One zobaczymy natomiast 900p przy takiej samej liczbie klatek na sekundę. W obecnych czasach gracze liczą często na więcej. Dlaczego Dziki Gon nie zostanie zrobiony tak, by mógł śmigać w 60 fps-ach? Jak zaznacza serwis GamingBolt, początkowo myślano właśnie o takim poziomie.

Więc czemu obniżono poprzeczkę? – Nie myślimy w ten sposób. Kiedy masz wizję stworzenia gry RPG, która naprawdę na długo pozostanie w naszej pamięci i zrobi wielkie wrażenie, nie przeliczasz wszystkiego w kategoriach rozdzielczości oraz klatek na sekundę. Myślisz o przygodzie, o żyjącym świecie oraz rzeczach, które będziesz mógł w nim zrobić. Aspekty techniczne pozostają wtedy trochę na drugim planie, co oczywiście nie oznacza, że nie chcemy, by grafika była naprawdę niesamowita – odpowiada na pytanie wspomnianego portalu Michał Krzemiński ze studia CD Projekt RED, starszy producent odpowiedzialny za oprawę graficzną w Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Trudno się nie zgodzić z jego opinią. Nawet najlepsza grafika i płynność jest nic nie warta, kiedy mamy do czynienia z produkcyjnym gniotem. A jakie jest Wasze zdanie?

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

89 Shares
Share89
+1
Tweet