Rise of the Tomb Raider - Lara Croft

Jakub Stremler

Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.

0 komentarzy

Ile zapłacił Xbox za czasową ekskluzywność Rise of the Tomb Raider? Za taką kwotę można zrobić kilka gier

Ujawniono, ile zapłacił Xbox za czasową ekskluzywność Rise of the Tomb Raider. Kwota jest gigantyczna i można za nią zrobić kilka mniejszych gier.

Jak niektórzy z Was zapewne pamiętają, Rise of the Tomb Raider było czasowo ekskluzywne dla Xbox One. Nie spodobało się to wielu fanom serii, którzy korzystali wówczas z innych platform. Niemniej umowa w końcu wygasła i każdy mógł zapoznać się z tym tytułem.

Okazuje się, że Xbox zapłacił małą fortunę za czasową ekskluzywność gry. W sieci pojawił się wpis pracującego niegdyś dla Square Enix, Fabiena Rossini, który miał negocjować umowę z Microsoftem. Zgodnie z jego informacjami, gigant z Redmond zapłacił ostatecznie 100 milionów dolarów.

To ogromna kwota, choć dziś nie jest żadnym zaskoczeniem. Podobne pieniądze musiało zapłacić chociażby Epic Games, aby zgarnąć dla siebie na rok Borderlands 3. W 2015 roku taka umowa mogła robić spore wrażenie.

Co ciekawe, za 100 milionów dolarów można wyprodukować kilka mniejszych lub jedną większą grę. Dla porównania, budżet pierwszego Watch Dogs wynosił niecałe 70 milionów dolarów. Co więcej, koszt produkcji samego Rise of the Tomb Raider wynosił między 70 a 100 milionów dolarów. Square Enix otrzymało więc bardzo korzystną ofertę.

Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się