Xbox i gigantyczne problemy w Europie. “PlayStation ma więcej kasy, niż my!”
Marka Xbox nie ma w Europie łatwo. Nie tak dawno pojawiły się plotki o planach wycofania się z Europy, a teraz głos zabrał szef marketingu firmy na naszym kontynencie. Okazuje się, że chociaż mowa o potężnej marce, to w przypadku Europy nie ma ona szans w starciu z PlayStation – i to już na poziomie samych finansów. Czyżby dział był mocno niedofinansowany?
Xbox bez szans w starciu z PlayStation
Pamiętacie plotki mówiące o tym, że Microsoft miałby planować wycofanie swojej konsoli z Europy? Te mocno zaniepokoiły graczy i potwierdziły jedynie obawy, że firma niezbyt dobrze radzi sobie na naszym kontynencie. Ostatecznie doniesienia Toma Hendersona zostały zdementowane przez samą firmę, jednak coś musiało być na rzeczy. Teraz dowiadujemy się, że zielona rodzina ma w Europie niezwykle ciężko. W sprawie wypowiedział się szef marketingu Xboksa działający na naszym kontynencie:
Z punktu widzenia finansowania musimy naprawdę ciężko pracować przeciwko naszej konkurencji. Niestety, oni wydają więcej od nas. Mają szczęście, że mają fundusze marketingowe, z których my po prostu nie możemy korzystać. Ale to jest całkowicie w porządku. Przyjmujemy to, co nazwałbym bardziej odpowiedzialnym finansowo podejściem do inwestycji w media. Nie mamy szczęścia, że mamy ogromne budżety medialne, więc musimy być naprawdę bardzo waleczni i bardzo wytrwali, aby walczyć o fundusze, które prawdopodobnie trafiłyby gdzie indziej.
Michael Flatt
Nie wiem jak wy, ale mam z tą wypowiedzią spory problem. Mowa przecież o Microsofcie, który był autorem jednych z największych przejęć w branży. Kupowanie Activision czy Bethesdy, ogromne budżety, rozwijanie usług, podczas gdy dział marketingu ma… za mało pieniędzy. I to na tyle, że szef tego działu udziela aż takiej wypowiedzi w mediach? Wychodzi na to, że w rywalizacji z Sony stoją na przegranej pozycji.
Zobacz też: Nowa gra za darmo na Steam – inspirowana Mario
Możliwe, że słaba pozycja “zielonych” to nie efekt przyzwyczajeń graczy, tylko miernych działań. Sony i PlayStation są tu obecne, walczą o klienta. Podejście Microsoftu jest zgoła odmienne…
Źródło: wccftech.com