Xbox dostanie technologię AMD, która znacznie zmieni działanie gier
AMD pochwaliło się, że ich technologia zmierza na konsole Xbox. Choć nie znamy szczegółów na temat pierwszych tytułów ją wspierających, gracze mogą już zacierać ręce.
Na PC rozwiązanie FidelityFX znacząco wpływa na wydajność i czasami poprawia nawet wygląd gier.
Technologia AMD na Xbox
Technologia FSR to swego rodzaju konkurencja dla DLSS od NVIDIA. Obydwie technologie opierają się skalowaniu obrazu, co ostatecznie zwiększa wydajność gry. Następnie pobicie rozdzielczości do wyższej poprawia warstwę wizualną. Dzięki temu grafika nie wygląda na rozmytą, a na wyższych ustawieniach jest wręcz jeszcze bardziej wyraźna. My za to możemy cieszyć się praktycznie “darmową” płynnością.
W trakcie odbywających się targów Game Developers Conference 2022 AMD zapowiedziało, że ich FSR pojawi się na urządzeniach z rodziny Xbox. Choć może “pojawi się” to może zbyt odważne stwierdzenie – twórcy poinformowali, że deweloperzy dostaną narzędzia, których mogą użyć, aby FSR działało na Xbox-ach. Z tego właśnie względu nie mamy żadnych informacji dotyczących ewentualnych gier, które mogłyby to rozwiązanie wspierać.
Wiemy za to, że nowa technologia FidelityFX Super Resolution 2.0 jest kolejnym wcieleniem FSR. Pierwszy raz jej działanie mogliśmy podziwiać w wersji PC Deathloop. W opcję zostanie wzbogacone również nadchodzące Forspoken.
FSR 2.0 to nasza najnowsza technologia skalowania o niesamowitej jakości obrazu. Została ona opracowana przez firmę AMD od podstaw w celu zapewnienia podobnej lub lepszej niż natywna jakości obrazu i jest zaprojektowana w celu zwiększenia liczby klatek na sekundę w obsługiwanych grach.
– wyjaśnia we wpisie na blogu AMD
Czekamy więc na więcej informacji oraz szczegóły dotyczące tego, jak FSR 2.0 pomoże posiadaczom konsol od Microsoftu.