Wydajność Wiedźmina 3 po patchu 1.08. Gracze narzekają, a CD Projekt RED na to…
[caption id="attachment_31036" align="aligncenter" width="1200"] Wiedźmin 3: Dziki Gon[/caption]
Nie wszyscy są szczęśliwi po zainstalowaniu ostatniej aktualizacji do Wiedźmina 3.
Patch 1.08 do Wiedźmina 3 miał za zadanie m.in. poprawić ogólną wydajność gry i usunąć problemy, które mogły pojawić się w aktualizacji 1.07.
W przypadku konsol PlayStation 4 oraz Xbox One wszystko wyszło jak należy i według testów przeprowadzonych przez ekspertów z Digital Foundry, płynność poszła w górę.
Nieco gorzej jest w przypadku Wiedźmina 3 na PC, który nie u wszystkich przyspieszył po łatce 1.08. Jeden z graczy narzeka, że zauważył spadek nawet o 5-10 fps-ów, przy czym nie widzi, by jakość wizualna gry została poprawiona. Ponoć to nieodosobniony problem.
- Muszę zaproponować kontakt z naszym działem wsparcia technicznego - niestety nie jestem w stanie powiedzieć nic więcej na ten temat. Wiem, że może zabrzmieć to dziwnie, ale u mnie na PC takich spadków nie zanotowałem. Wiem też, że część graczy donosi o poprawie wydajności jeśli chodzi o wersję PC. Zachęcam do kontaktu z naszymi specjalistami - powinni być w stanie pomóc - radzi Marcin Momot ze studia CD Projekt RED.
Na wiedźmińskim forum pojawiła się również rada, by po prostu jeszcze raz zainstalować Wiedźmina 3 i zaktualizować go do wersji 1.06, czyli tej, która u niektórych była płynniejsza. Przy takim rozwiązaniu pojawia się jednak pewien problem. Czy zapisy gier, które zrobiliśmy grając w Dziki Gon na patchu 1.07 lub 1.08 będą wówczas działać? - Sejwy z nowszej wersji nie będą kompatybilne z poprzednimi - odpowiada Marcin Momot.
Co zatem pozostaje, jeśli dopadnie nas spadek płynności w Wiedźminie 3 na PC? Najlepiej kontaktować się z działem technicznym CD Projekt RED.