Wirtualna rzeczywistość w Przylądku Nadziei dzięki inicjatywie polskich graczy
Gracze naprawdę się spisali i uzbierali ponad 73 tys. złotych.
Dzisiaj w Klinice Przylądek Nadziei nastąpiło oficjalne przekazanie zestawu do wirtualnej rzeczywistości (komputer wraz z odpowiednimi aplikacjami oraz gogle VR), który został podarowany jako zwieńczenie akcji charytatywnej polskich graczy odbywającej się w połowie grudnia.
Nie liczy się to ile posiadasz, ale ile dajesz innym i jak się z nimi dzielisz. Jak się okazuje ta prosta prawda życiowa jest nieobca również współczesnej młodzieży. Przez tydzień gracze z ekipy TEAM NVIDIA POLSKA i ich goście podczas internetowych streamów namawiali do przekazywania pieniędzy na konto fundacji, a najdłuższa, bo aż 36-godzinna transmisja miała miejsce podczas weekendu 10-12 grudnia i zakończyła się zebraniem ponad 73 tysięcy złotych na rzecz fundacji.
Często szpital staje się dla tych pacjentów drugim domem na wiele miesięcy. Aby nieco oderwać ich od szarej codzienności, został im również przekazany zestaw do wirtualnej rzeczywistości wraz z komputerem do jego obsługi.
– Jestem szczęśliwa, że spotkaliśmy na naszej drodze pana Piotra a organizatorom wraz z graczami z TEAM NVIDIA POLSKA udało się przeprowadzić tę akcję. To wspaniałe, że istnieje świat takich młodych ludzi, graczy, którzy angażują się w akcje przynoszące tyle dobra. W naszej fundacji również bardzo doceniamy, że pojawiło się tylu nowych, młodych darczyńców i każda złotówka jest ważna – mówi Prezes Fundacji Agnieszka Aleksandrowicz. – Sam sprzęt cieszy nas, ale w szczególności naszych podopiecznych – to tak, jakby kawałek innego, lepszego świata zawitał do Przylądka Nadziei. Dla dzieci, które tu przebywają, to szansa na doświadczenie takiego świata chociaż na chwilę. Z całą pewnością ma to znaczenie terapeutyczne – dodaje.
Akcję wspierał Piotr Łój z fundacji Virtual Dream, inicjatywy non-profit zajmującej się tworzeniem materiałów VR, która zobowiązała się dostarczyć małym pacjentom odpowiednie dla nich treści.
Źródło: Materiał organizatora