Dlaczego Wiedźmin 4 nie powstaje na REDengine? CD Projekt ujawnia powód

Wiedźmin 4, Wiedźmin Remake, nowy Cyberpunk - mnóstwo informacji
PC PS5 Xbox Series Xbox Series S

Niedawno potwierdzono, że Wiedźmin 4 (lub jakkolwiek inaczej CD Projekt nazwie tę produkcję) powstaje na Unreal Engine 5. Zrezygnowanie z REDengine zdziwiło wielu graczy, ale deweloperzy mieli dobry powód, aby się przesiąść.

W materiale poświęconym Unreal Engine 5 przedstawiciel CD Projektu stwierdził, że silnik wyróżnia się wszechstronnością. Dodatkowym atutem jest fakt, że technologię wykorzystuje wiele zespołów z całego świata. Tego samego nie można powiedzieć o autorskim silniku Redów.

Unreal Engine jest jak skrzynka z narzędziami, w której znajduje się wiele funkcji i rozwiązań pozwalających zespołom na wypróbowywanie nowych rzeczy. Dzięki temu, że Unreal jest używany przez wiele zespołów na świecie, przy projektowaniu narzędzi uwzględnia się wiele perspektyw, co sprawia, że narzędzia są bardziej wszechstronne.

– powiedział VFX Art Director, Jakub Knapik, w materiale Epic Games

Kolejnym atutem z pewnością jest to, że UE5 wprowadzi wiele udogodnień w projektowaniu gier z otwartym światem. Poprzednia wersja silnika radziła sobie z nimi umiarkowanie dobrze.

Inny deweloper wspomniał, że nawiązanie do Wiedźmina pojawiło się w pewnym demie działającym na Unreal Engine 4. Zażartował, że Epic Games zaprosiło w ten sposób CD Projekt do współpracy.

W zeszłym roku ukazało się się pewne demo. Było to demo środowiska średniowiecznego, gdzie w pewnym momencie pojawiła się tablica informacyjna, która wygląda dziwnie znajomo. Jak rzeczy, które robiliśmy w przeszłości – jest tam nawet napis “poszukiwany pogromca potworów. A ja sobie myślę: “Hmm, czy oni próbują nam powiedzieć, przejdźcie na Unreal Engine, zobaczcie, jak świetnie mogą wyglądać wasze gry na tym silniku?”. Czy to całe demo zostało stworzone w tym nikczemnym celu? Nie wiem, ale zdecydowanie przykuło to moją uwagę.

– powiedział reżyser Wiedźmina 4, Jason Slama, w tym samym materiale

Wiedźmin 4 to nie jedyna wyczekiwana kontynuacja, jaka powstaje na Unreal Engine 5. Crystal Dynamics zapowiedziało, że nowa odsłona Tomb Raider również skorzysta z najświeższej technologii od Epic Games.

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie