Wiedźmin 4 zapowiedziany! Do gry przyłoży się technologia od Epic Games
Stało się! CD Projekt RED oficjalnie potwierdza, że powstaje nowa odsłona lubianej serii. Wiedźmin 4 powstaje na silniku Unreal Engine 5.
Wiedźmin 4 (nazwa przyjęta przez nas tymczasowo, do ogłoszenia oficjalnej) już się robi. Polski deweloper nie podaje wielu szczegółów, ale wiemy już, że mamy szykować się na pełnoprawne RPG dla jednego gracza w ramach serii Wiedźmin.
Wiedźmin 4 – pierwsze informacje i zapowiedź
CD Projekt RED informuje, że gra powstaje przy technologicznej współpracy z Epic Games. Oprócz tego zobaczyliśmy pierwszą grafikę, okraszoną dopiskiem: “Rozpoczyna się nowa saga”.
Ważną zmianą dla wiedźmińskich fanów jest również aspekt technologiczny. REDzi zdradzili, że podjęli zaplanowaną na wiele lat strategiczną współpracę z Epic Games. Wiedźmin 4, jak i kolejne produkcje Polaków, skorzystają zatem z dobrodziejstw Unreal Engine 5. Obecnie obie firmy wspólnie pracują, by przystosować silnik do obsługi rozgrywki w otwartych światach.
“Jednym z kluczowych filarów RED 2.0 — transformacji, którą obecnie przechodzi studio — jest większy nacisk na technologię i właśnie to działanie leży u podstaw naszej współpracy z Epic Games. Naszym celem nie było po prostu pozyskanie licencji na silnik; razem z naszymi partnerami widzimy tę współpracę jako pierwszy krok w długiej i owocnej współpracy. W przypadku wcześniejszych gier studia, rozwój i przygotowanie REDengine pod dany tytuł wymagało znacznych zasobów i nakładu pracy. Dlatego niezwykle ważne było dla nas, aby w przypadku kolejnej gry CD PROJEKT RED wyznaczyć kierunek technologiczny tak szybko, jak to możliwe. Współpraca, którą nawiązaliśmy podniesie efektywność w procesie produkcji, a także jej przewidywalność. Jednocześnie dzięki niej otrzymamy dostęp do narzędzi do tworzenia gier z najwyżej półki. Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć jakie niesamowite przygody uda nam się stworzyć w Unreal Engine 5!” – tłumaczy Paweł Zawodny, CTO CD PROJEKT RED.
Na koniec polski deweloper wspomina, że obecny silnik REDengine, na którym hula m.in. Cyberpunk 2077, pozostaje w użyciu, jeśli chodzi o nadchodzące dodatki do cyberpunkowego tytułu.