Wiedźmin 4 pokona Xboksa Series s? “60 FPS trudne do osiągnięcia”
CD Projekt RED podzielił się pierwszymi konkretami na temat wersji Wiedźmin 4 na Xbox Series S – i nie brzmią one optymistycznie. Twórcy nie ukrywają, że utrzymanie 60 klatek na tej konsoli to prawdziwe wyzwanie, choć gra jest dopiero na wczesnym etapie rozwoju.
Bez 60 FPS na Xboksie? Wiedźmin 4 i technologiczne problemy
Wiedźmin 4 ma być potężnym krokiem naprzód. CDPR pokazał już technologiczne demo, które wygląda jak coś, czego do tej pory nie widzieliśmy – potężna jakość grafiki, nowa technologia renderowania, ogromne, żyjące światy. Fani oniemieli. Ale chwilę potem przyszło otrzeźwienie. W rozmowie z Digital Foundry, Charles Tremblay – wiceprezes ds. technologii w CD Projekt RED – przyznał, że choć zespół celuje w 60 FPS na wszystkich konsolach, wersja na Xbox Series S to dla nich „ekstremalne wyzwanie”. „To coś, co już analizujemy. Osiągnięcie 60 FPS na Series S będzie naprawdę ogromnym technicznym wyzwaniem” – powiedział otwarcie Tremblay.
Nie jest tajemnicą, że Series S to najtańsza konsola obecnej generacji – i choć potrafi więcej, niż wielu oczekiwało, ma też swoje granice. Wiedźmin 4 wygląda na tytuł, który może te granice przekroczyć. Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 radziły sobie na Series S zaskakująco dobrze, ale wymagały obcięcia detali, rozdzielczości i efektów. Wiedźmin 4, który ma podnieść poprzeczkę w każdej kategorii – od fizyki po animacje twarzy – może wymagać jeszcze większych kompromisów. CDPR to wie. I mówi o tym szczerze.
Zobacz też: Marvel’s Wolverine opóźniony. Gracze coraz bardziej zmartwieni
Warto zaznaczyć: Wiedźmin 4 jest jeszcze na bardzo wczesnym etapie produkcji. Pokazane demo to bardziej pokaz możliwości technologicznych niż realna reprezentacja gry. Ale fakt, że CDPR już teraz publicznie zaznacza problemy z wydajnością na Series S, może sugerować, że studio rozważa różne scenariusze – w tym wersje z ograniczeniem do 30 FPS lub mniej zaawansowanymi efektami.
Źródło: purexbox.com