Wiedźmin 3: Krew i Wino – płynność na PS4 i Xbox One oraz wycięte drzewa na konsolach
Ile klatek, jakie różnice względem edycji na PC? Oglądajcie!
Dodatek Krew i Wino do Wiedźmina 3 jest z nami od 31 maja, kiedy to rozszerzenie zadebiutowało na PC, PlayStation 4 i Xboksie One. Okazuje się, że CD Projekt RED spisało się bardzo dobrze, jeśli chodzi o optymalizację DLC na konsolach, o czym możecie przekonać się oglądając analizę techniczną przygotowaną przez ekspertów z Digital Foundry.
Płynność na obu sprzętach niemal przez cały czas stoi na poziomie 30 klatek animacji na sekundę i drobne spadki obserwujemy naprawdę nieczęsto. W przypadku PS4 jest jednak trochę lepiej, zwłaszcza w takich miejscach jak ruchliwy rynek. Podczas gry konsola od Sony utrzymuje w tej lokacji 30 fps-ów, na Xboksie One zaobserwowano spadki do 28 ramek. Niewiele, lecz jednak.
Digital Foundry donosi również, że wersje dodatku Krew i Wino na PlayStation 4 i Xboksa One wyglądają gorzej pod względem graficznym niż edycja pecetowa, zwłaszcza w ustawieniach Ultra (co akurat nie stanowi żadnego zaskoczenia). Największą różnicę widać w przypadku zasięgu rysowania obiektów. Na poniższym filmiku zobaczycie, że w przypadku konsol nie mamy tylu drzew na dalszym planie co w wersji DLC na blaszaki. Wniosek jest jednak taki, że CD Projekt RED wyciągnęło z konsol naprawdę wiele i pod względem technicznym pokazało prawdziwą klasę.