Wiedźmin 3 – dodatki do gry to tysiące nowych animacji

Polski deweloper ujawnia kilka ciekawych szczegółów odnośnie powstawania dodatków do Wiedźmina 3.

Najpierw Wiedźmin 3: Dziki Gon rozgrzał serca fanów Białego Wilka, a później dostaliśmy równie porządną dokładkę w postaci dwóch DLC – Serca z Kamienia oraz Krew i Wino, zapewniających łącznie około 50 godzin dodatkowej zabawy.

Sebastian Kalemba, szef działu animacji w CD Projekt RED, zdradził podczas wystąpienia na imprezie GDC, że wspomniane rozszerzenia musiały powstać w bardzo krótkim czasie. Prace nad animacjami trwały rok i dział odpowiedzialny za ten segment produkcji przygotował wówczas blisko 7 tysięcy nowych ruchów dla postaci, przeciwników i naturalnie bossów.

Dla porównania – animacje do Wiedźmin 3: Dziki Gon powstawały przez ponad trzy lata. Żeby wypełnić przygodę trwającą nawet około 200 godzin, programiści musieli stworzyć 16 tysięcy animacji. To, że przy dodatkach uwinięto się tak szybko wynika przede wszystkim z faktu, że większość narzędzi było już wówczas gotowych oraz dopracowanych.

Kalemba przyznał również, że jednym z większych wyzwań było animowanie bossa Dettlaffa, nad którym siedziano sześć miesięcy.

Poniżej możecie zobaczyć świetny materiał z animacjami przygotowany z okazji GDC. Warto obejrzeć, jeśli już skończyliście grę (spoilery!).

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.