Wiedźmin 3 “bliższy pierwotnym założeniom”. Oto zmiany od projektanta gry!

Można powiedzieć – taka prawie oficjalna modyfikacja.

Nie tak dawno pisaliśmy o modzie Wiedźmin 3: Edycja Rozszerzona, który wydaje się być obowiązkiem dla osób, które skończyły grę jak ją stworzyli deweloperzy i chcieliby zasmakować czegoś innego. Teraz pora na kolejnego moda do Wiedźmina 3 i to również nie byle jakiego, ponieważ pochodzącego od starszego projektanta rozgrywki Wiedźmina 3 – Andrzeja Kwiatkowskiego.

Modyfikacja zmienia w grze naprawdę wiele i jak zaznacza jej twórca, służyła jako zestaw zmian, który miał uatrakcyjnić moje pierwsze podejście do Wiedźmina 3 po wydaniu gry. Kwiatkowski zaznacza, że nie wprowadza jakiś przełomowych zmian w systemie rozgrywki, lecz sprawia, że za sprawą moda Wiedźmin 3 jest bliższy pierwotnym założeniom.

Mod otrzymał nazwę FCR3 – Immersion and Gameplay Tweaks i można go pobrać z tej strony, przy okazji zagłębiając się w pokaźna listę zmian, które ze sobą wnosi. Przykłady? Poprawienie rozwoju postaci, Geralt będzie również widział w ciemności bez używania odpowiedniego eliksiru, Ciri ma nie otrzymywać ciosów podczas teleportacji, postacie niezależne inaczej zareagują na kradzież, skontrujemy i sparujemy atak przeciwnika z czaszką (czyli ci trudniejsi), kusza będzie bardziej przydatna w walce a ustrzelone potwory szybciej spadną na ziemię. To oczywiście tylko kropla w morzu poprawek.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.