Wiedźmin 3 będzie trochę jak Gothic. Czym nowe przygody Geralta mają się różnić od poprzednich części?
Tomaszkiewicz przyznał w wywiadzie dla serwisu Ausgamers, że rozgrywka w Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie przypominała trochę serię Gothic: Mamy strefy, które posiadają własne poziomy trudności. Spotkamy tam kilku naprawdę bardzo mocnych przeciwników. Za ich pokonanie dostaniemy niezłe gadżety, ale wierzcie mi - te kreatury będą naprawdę, naprawdę trudne do powalenia.
Reżyser Wiedźmina tłumaczy, że na większość z tych potworów zapolujemy podczas specjalnych questów. Geralt będzie musiał zacząć od zebrania informacji o konkretnej kreaturze. Czytanie skryptów, rozmowy z postaciami. Będziemy musieli dowiedzieć się, jakie są słabe punkty bestii. Bez tego raczej jej nie pokonamy.
Jak ubijemy bestię, trofeum będziemy mogli zabrać do osoby, która zleciła nam zadanie. W książkach Geralt zawsze musiał negocjować ceny, w grze również zobaczymy ten element.
Tomaszkiewicz zaznaczył, że ze względu na to, iż świat w Wiedźmin 3: Dziki Gon jest ogromny i otwarty, nie można było podejść do opowiedzianej historii tak, jak miało to miejsce w dwóch poprzednich częściach gry. Wcześniej mieliśmy: prolog, akt pierwszy, akt drugi i tak dalej.
Teraz zaczniemy od prologu, który jest niezależną historią. Odwiedzimy trzy główne krainy: Ziemie Niczyje, Novigrad oraz Wyspy Skellige. Każda ma posiadać własna historię. Możemy np. wpłynąć na wybór króla w danym regionie, co pociągnie za sobą konsekwencje dla danej krainy.
Dziennikarze serwisu Ausgamers pytali reżysera Wiedźmina również o to, czym nowe przygody Geralta mają powalić konkurencję. Przecież teraz niemal każda produkcja szczyci się ogromnym i otwartym światem. - Jestem starym fanem RPG. W gry przygodowe grałem już na Atari i zawsze najważniejsze było dla mnie połączenie ciekawej historii z dobrym gameplay'em. Jeśli gra ma na tyle wciągającą historię, że zaczyna wydawać się nam, iż to dzieje się naprawdę, to są prawdziwe wybory i prawdziwe emocje, a to co robisz, zaważy na losie innych, to jesteś na dobrej drodze. Myślę, że to jest najważniejsze w grze i jesteśmy w stanie to osiągnąć - przyznał Tomaszkiewicz.
Dodał, że ciekawym elementem w grze będzie możliwość walki prosto z siodła konia. Będziemy atakować z tej pozycji mieczem, strzelać z kuszy, rzucać bomby, a nawet walczyć z innym jeźdźcem.
Przypominamy, że data premiery Wiedźmina 3 została ustalona na 24 lutego przyszłego roku. Tego dnia tytuł pojawi się na PC, PlayStation 4 i Xbox One. Więcej informacji o grze Wiedźmin 3: Dziki Gon - trailery, gameplay'e, wiadomości - znajdziesz tutaj.