Blizzard wchłonął znane studio, z którym współpracuje od wielu lat
Stało się – Vicarious Visions zostało oficjalnie przejęte przez Blizzard i obecnie funkcjonuje już pod nową nazwą. Firma porzuciła swój dotychczasowy rytm pracy i od teraz zajmie się wsparciem pozostałych oddziałów “swojej nowej rodziny”.
Od wczoraj Vicarious Visions to oficjalnie Blizzard Albany. O przejęciu studia przez korporację kojarzoną z WoWem, Overwatchem i Diablo wiadomo było od dawna, natomiast dopiero wczoraj zakończono wszelkie formalności.
Oficjalnie połączyliśmy się z Blizzard Entertainment. Nasz zespół deweloperski pozostanie w Albany w stanie Nowy Jork i będzie w pełni oddany grom Blizzarda. Zapraszamy do śledzenia nas @Blizzard_Ent
– czytamy w oświadczeniu Vicarious Visions na Twitterze
Vicarious Visions rozpoczęło swoją działalność w 1991 roku. Na przestrzeni lat studio stworzyło wiele gier na licencji. Wśród nich można wymienić m.in. markę Transformers, Kungfu Panda, Spider-Man, SpongeBob, Potwory i Spółka, a nawet Star Wars.
Wielu z Was może kojarzyć wymienione studio m.in. za Diablo 2: Ressurrected oraz Tony Hawk’s Pro Skater 1+2, ponieważ są to ostatnie produkcje, za które było ono odpowiedzialne. Na ten moment wiadomo, że Blizzard Albany nie zajmie się tworzeniem portów, remake’ów czy remasterów, a nawet tworzeniem całkowicie nowych gier.
Zamiast tego nowojorska firma będzie wspierać inne oddziały Blizzarda w obecnie rozwijanych projektach. Nie wiem, czy taki scenariusz mógł się spodobać wszystkim deweloperom, szczególnie tym z najdłuższym stażem pracy. Życzę im jednak, by odnaleźli się w nowej rzeczywistości powiązanej ze sporymi zmianami w ich miejscu pracy.