TikTok rozszerza działanie o gry mobilne. Trwają testy nowej funkcjonalności
TikTok zamierza wprowadzić do aplikacji gry mobilne. Rozpoczęły się już testy nowego rozwiązania.
Jak informuje Reuters, TikTok ma w planach wejście na rynek gamingowy. Testy związane z wprowadzeniem gier do aplikacji rozpoczęto już w Wietnamie. Miejsce wybrano nieprzypadkowo; aż 70% populacji Wietnamu nie skończyło jeszcze 35 lat, a więc kraj jest bardzo atrakcyjny z punktu widzenia mediów społecznościowych. To dopiero początek testów; źródła Reutersa wskazały, że gry mogą trafić do aplikacji również w innych państwach południowej Azji. Prawdopodobnie wydarzy się to jeszcze w tym roku – rozmówcy sugerują, że w trzecim kwartale. Wprowadzenie gier na platformę mogłoby zwiększyć dochody z reklam, a także wydłużyć czas korzystania z aplikacji.
Właściciele TikToka nie skomentowali jeszcze oficjalnie sprawy, choć jeden z reprezentantów aplikacji odniósł się do nich w bardzo ogólnym mailu skierowanym do Reutersa:
“Stale poszukujemy sposobów na wzbogacenie naszej platformy i regularnie testujemy nowe funkcje i integracje, które przynoszą wartość naszej społeczności.”
W niektórych regionach na TikToku dostępne są już minigry, które cieszą się dużą popularnością. Platforma wprowadziła już w Stanach Zjednoczonych takie tytuły jak muzyczne Disco Loco 3D oraz Garden of Good polegające na sadzeniu i zbiorach warzyw. Druga z minigier jest powiązana z organizacją pożytku publicznego zajmującą się problemem głodu w USA.
Należący do chińskiej spółki ByteDance TikTok mocno wybił się na rynku social mediów. Szacuje się, że z aplikacji korzysta obecnie około miliard osób na całym świecie. Jeśli testy w Azji się powiodą, gry zapewne zostaną wprowadzone również w innych regionach świata; jak na razie nie wiadomo jednak, czy Polacy również dostaną do nich dostęp.