Steam usuwa grę z kont graczy. Do tego chodzi o edycję pudełkową sprzed paru lat

Steam usunął z kont graczy legalnie kupioną grę i to w pudełku
Newsy PC

Gracze na Steam zaczynają coraz częściej skarżyć się na dziwną sytuację. Posiadacze pudełkowej wersji Saga Deponia nagle tracą jedną z gier z zestawu.

Wiem, wiem, wiem – nikt tak naprawdę nie posiada gier, które “nabywa” na Steam i wielu innych podobnych platformach. Gracze regularnie donoszą o “wielkim odkryciu” jakim jest pewien paragraf w regulaminie serwisu Valve. Nic odkrywczego, ale jednak taka sytuacja zdarza się rzadko.

Deponia była i nie ma Deponii – w dodatku na Steam

Pewnego dnia mogliście się obudzić i natknąć na bardzo niecodzienny widok na Steamie. Jeżeli posiadacie pudełkową edycję gry Deponia (chodzi o wydanie typu gamebook “Saga Deponia”), Waszym oczom mógł ukazać się komunikat o usunięciu jednej z gier z kolekcji z konta. O sytuacji jako pierwszy doniósł rodzimy gracz na forum Steam.

Kupiłem tę grę w detalu 8 lat temu i dziś została usunięta z mojej biblioteki. Nazywała się ona gamebook Saga Deponia (wersja polska) i zawierała DVD oraz kody do pierwszych 3 gier z serii. Tylko ta gra [pierwsza część – dop. red.] została usunięta, pozostałe dwie są nadal w mojej bibliotece.

– czytamy (pis. oryginalna)

Wkrótce w komentarzach zaczęło pojawiać się coraz więcej osobnych z podobnym problemem. Jaki komunikat napotkali na kontach gracze? Taki, który nie mówi zbyt wiele, ale zarazem nie wskazuje na to, jakoby to Valve miało być bezpośrednio odpowiedzialne za całą sytuację. Teoretycznie sugeruje, że w tej sprawie trzeba byłoby porozumieć się z wydawcą. Jest nim jednak… nieistniejące już cdp.pl.

Twoja ostatnia aktywacja kodu produktu została cofnięta z powodu problemu z przetwarzaniem płatności za ten przedmiot. W związku z tym nie można już grać w gry powiązane z tym kodem produktu. Może to być spowodowane problemem z metodami płatności użytymi do nabycia tego przedmiotu od innego sprzedawcy lub problemem związanym z tym, jak inny sprzedawca nabył kod produktu. Skontaktuj się ze sprzedawcą, od którego nabyłeś kod Produktu, aby uzyskać pomoc. Jeśli chcesz kupić ten przedmiot, odwiedź Sklep Steam. W przeciwnym razie możesz usunąć lokalną zawartość związaną z tymi grami

– informuje Valve

Wina nieistniejącego wydawcy?

Twórcy szybko odpowiedzieli, ale jest to bardzo lakoniczne wyjaśnienie. Przedstawiciel deweloperów tłumaczy, że “przyjrzą się sprawie” i “wrócą z odpowiedzią”. Zapewne to także nie ich wina. W końcu sami wydają się zaskoczeni sytuacją. Jeden z komentujących opisuje, iż odpowiedzialne za wszystko może być wspomniane już cdp.pl.

Problem jest jednak taki, że podobna sytuacja miała już kiedyś miejsce. 1 kwietnia 2021 roku, gra Overfall zniknęła z kont graczy po tym jak developer unieważnił wszystkie sprzedane klucze z roku 2018. Tłumaczono się, że zostało to uczynione z powodu braku zapłaty za nie przez pośrednika. Okazało się jednak, że spora część unieważnionych kluczy została opłacona, a wśród poszkodowanych byli na przykład nabywcy bundla z Fanatical. Sprawa była dość głośna i wydaje mi się, że steam powinien po czymś takim dopilnować, aby nic w tym stylu już się nie wydarzyło. Jak widać mamy właśnie powtórkę i kto wie co będzie następne.

– opisuje użytkownik (pisownia oryginalna)

Nietrudno jednak nie odnieść wrażenia, że sprawa wydaje się dość problematyczna dla wszystkich tych, którzy przed laty kupili oryginalną grę i to w pudełku. Na razie trzeba jednak czekać na to, jak potoczy się sprawa dalej.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie