Sprzedaż pudełkowych gier to zaledwie 6 procent przychodu Sony związanego z wirtualną rozrywką
W II kwartale 2020 (kwiecień-czerwiec) sprzedaż fizycznych egzemplarzy tytułów na PlayStation wyniosła zaledwie niewielki procent przychodu Sony związanego z grami i wirtualną rozrywką.
Jak podaje analityk Daniel Ahmad, w II kwartale 2020 pudełkowe wydania produkcji na platformę odpowiadały za sześć procent przychodu wygenerowanego przez game and network services, co równało się 350 milionom dolarów.
Ostatnio gracze zmuszeni byli zostać w domach – dlatego nie dziwi, że aż 74 procent sprzedanych tytułów na PlayStation to wydania cyfrowe. Jak zauważa analityk, biorąc pod uwagę obecną sytuację, nie powinno nikogo zastanawiać, czemu Sony zadecydowało o stworzeniu PlayStation 5 w wersji all-digital.
Z prostej matematyki wynika, że gry w fizycznej wersji stanowiły jedynie 26 procent ogółu zakupionych tytułów na PlayStation. I jeżeli to 26 procent odpowiada za zaledwie 6 procent przychodu powiązanego z grami i elektroniczną rozrywką, to nie jest wykluczone, że osoby, które kupowały pudełkowe wydania, sięgały głównie po tytuły w przecenach (choć w tej kwestii nie ujawniono konkretnych danych).
This was the best quarter ever in terms of overall network sales too, boosted by increased game sales, add on content sales and subscriptions across the board.
74% of full game sales in the quarter were digital too, up from 53% last year.
No wonder there is a digital PS5. pic.twitter.com/kNpNkQizdK
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) August 4, 2020