Sony PlayStation - logo - PS5

Dagmara Kottke

Z wykształcenia dziennikarz, z zamiłowania jeszcze bardziej. Fanka słabej literatury i maskotek ze zniesmaczonym wyrazem twarzy.

0 komentarzy

Sprzedaż pudełkowych gier to zaledwie 6 procent przychodu Sony związanego z wirtualną rozrywką

W II kwartale 2020 (kwiecień-czerwiec) sprzedaż fizycznych egzemplarzy tytułów na PlayStation wyniosła zaledwie niewielki procent przychodu Sony związanego z grami i wirtualną rozrywką.

Jak podaje analityk Daniel Ahmad, w II kwartale 2020 pudełkowe wydania produkcji na platformę odpowiadały za sześć procent przychodu wygenerowanego przez game and network services, co równało się 350 milionom dolarów.

Ostatnio gracze zmuszeni byli zostać w domach – dlatego nie dziwi, że aż 74 procent sprzedanych tytułów na PlayStation to wydania cyfrowe. Jak zauważa analityk, biorąc pod uwagę obecną sytuację, nie powinno nikogo zastanawiać, czemu Sony zadecydowało o stworzeniu PlayStation 5 w wersji all-digital.

Z prostej matematyki wynika, że gry w fizycznej wersji stanowiły jedynie 26 procent ogółu zakupionych tytułów na PlayStation. I jeżeli to 26 procent odpowiada za zaledwie 6 procent przychodu powiązanego z grami i elektroniczną rozrywką, to nie jest wykluczone, że osoby, które kupowały pudełkowe wydania, sięgały głównie po tytuły w przecenach (choć w tej kwestii nie ujawniono konkretnych danych).

Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się