Rockstar rozdaje nowe screeny i zdradza, że GTA V od początku było planowane na PC
Odliczmy godziny do premiery komputerowej wersji GTA V. Deweloper ujawnia w ostatniej chwili, jak to naprawdę było z edycją tytułu na blaszaki.
GTA V na PC debiutuje 14 kwietnia i z tej okazji przygotowaliśmy obszerne TOP 5 ciekawostek, które dotyczą pecetowej wersji gry. Tekst możecie przeczytać tutaj.
Choć posiadacze komputerów odwiedzą Los Santos jako ostatni, nie oznacza to, że Rockstar od samego początku nie myślało o pecetowym wydaniu tytułu.
- Od pierwszego dnia produkcji planowaliśmy edycję GTA V na PC. Podjęliśmy w związku z tym szereg technicznych decyzji. Zaczęliśmy programować wersję pecetową bardzo wcześnie. Zdecydowaliśmy jednak, że najpierw skupimy się na konsolach PS3 i Xbox 360, żeby wycisnąć z nich jak najwięcej - tłumaczy Phil Hooker w rozmowie z serwisem PC Gamer.
Zdradzono również, że proces przenoszenie GTA V na PC przypominał prace nad Max Payne 3. - Wiedzieliśmy, że w końcu stworzymy wersję GTA V na komputery, więc wczesna faza produkcji przebiegała równocześnie z edycjami konsolowymi. Część przygotowań poczynionych z myślą o PC, jak architektura 64-bitowa oraz wsparcie dla DX11, zaprocentowało w czasie, kiedy ogłosiliśmy powstawanie edycji gry na konsole PS4 i Xbox One.
Jak widać, studio Rockstar myślało o pecetowcach od samego początku, a to, że dostają oni grę na szarym końcu, wynika zapewne ze względów czysto biznesowych.
Chwilę przed premierą studio rozsyła również do fanpage'y gry na Facebooku świeżutkie screeny z GTA V na PC. Zebraliśmy je w galerii poniżej. Na obrazkach zobaczycie znaki wodne stronek, które je otrzymały.
[gallery columns="5" ids="22180,22181,22182,22183,22184,22185,22186,22187,22188,22189,22190,22191,22192"]