Resident Evil 2 Remake strzelanką jak Resident Evil 4? Deweloper odpowiada
Podczas targów E3 2018 zobaczyliśmy gameplay z Resident Evil 2 Remake, poznaliśmy datę premiery, a nieco później również wymagania sprzętowe. Capcom zaserwuje nam nowe spojrzenie na kultową grę, które przywodzi na myśl Resident Evil 4. To tylko złudzenie.
Kto oglądał gameplay z Resident Evil 2 Remake (przypominamy poniżej) i zna oryginalną część jeszcze z czasów pierwszego PlayStation, od razu zauważył podstawowe różnice w mechanice rozgrywki. Zamiast statycznej kamery, dostaniemy w remake’u widok znad ramienia postaci, a zamiast strzelania w miejscu, będziemy mogli poruszać się podczas rozwalania zombiaków. Przywodzi to na myśl Resident Evil 4, które zerwało z survivalowym charakterem trzech pierwszych części i poszło w stronę zwykłej strzelaniny z elementami horroru. Niektórzy gracze zaczęli się nawet zastanawiać, czy odświeżone Resident Evil 2 nie zatraci swojego mrocznego, zaszczutego klimatu. Deweloperzy odpowiadają.
Resident Evil 2 Remake – walka całkiem inna niż w Resident Evil 4
Jak wyjaśnili producenci Yoshiaki Hirabayashi i Tsuyoshi Kanda podczas wywiadu z serwisem GameReactor, Resident Evil 4 był przede wszystkim grą akcji, podczas gdy druga odsłona serii była zdecydowanie inna i zostanie to odzwierciedlone w remake’u, mimo że na pozór odświeżana dwójka i czwarta część cyklu posiadają cechy wspólne.
– Naprawdę chcę mieć pewność, że wszyscy to rozumieją. Choć Resident Evil 2 Remake posiada perspektywę znad ramienia, z trzeciej osoby, to nie jest RE4 – powiedział Harabayashi.
E3 2018 – najlepsze gry targów. Zgadzacie się z takim wyborem?
– Resident Evil 4 już na poziomie koncepcyjnym został zaprojektowany, aby być bardziej strzelanką, więc mamy tam dużo amunicji i ciągle przemy do przodu. Resident Evil 2 Remake posiada perspektywę znad ramienia postaci, lecz jeśli chodzi o doświadczenie, to klasyczny survival horror tak samo, jak oryginalne odsłony Resident Evil od 1 do 3. Przechodzenie do trzecioosobowej perspektywy w remake’u nie oznacza zmiany w gameplay’u na wzór Resident Evil 4 i chodzi także o walkę. To bardziej oldschoolowy styl niż strzelanka w stylu Resident Evil 4 – zaznacza Harabayashi.
– Oznacza to, że walka jest skupiona na zarządzaniu zasobami, tak jak w klasycznych survival horrorach – podejmuje wątek Kanda. – Nie dysponujesz dużymi zasobami amunicji, zatem będziesz musiał decydować przy każdym napotkanym zombie: czy chcesz go zdjąć i walczyć, czy chcesz uciec i strategicznie zachować pociski na inną okazję? W remake’u będziemy również cofać się do wcześniejszych lokacji na styl eksploracji z dawnych Metroidvanii, więc styl walki jest zdecydowanie bardziej klasyczną formą – dodaje.
Zatem bez strachu – nadchodzący Resident Evil 2 Remake będzie posiadał gęsty klimat survival horroru! Premiera gry została ustalona na 25 maja 2019 na PC, PS4 oraz Xbox One.