Red Dead Online wychodzi z bety. Ogromne nowości dzisiaj w grze

Z okazji zakończenia bety Red Dead Online, Rockstar wprowadza dużą aktualizację do gry i ma specjalną ofertę dla posiadaczy PS4 bez aktywnego abonamentu PS Plus.

Red Dead Online wzbogaciło się właśnie o kolejne nowości i ważne poprawki w rozgrywce, lecz zanim przejdziemy do szczegółów, wspomnijmy o specjalnej ofercie skierowanej do posiadaczy konsol PlayStation 4. Jak informuje Rockstar, gracze na PS4 bez subskrypcji PlayStation Plus mogą teraz do 27 maja grać w Red Dead Online w ramach specjalnej promocji. Wszyscy gracze na PS4 wkrótce dostaną nową zawartość z wczesnym dostępem.

Kto zatem kupił RDR 2, lecz nie posiada subskrypcji PS+, może teraz zasmakować w sieciowym trybie gry i sprawdzić, czy Red Dead Online przypadnie mu do gustu.

Aktualizacja Red Dead Online – co nowego?

Zaczynamy od zwiastuna aktualizacji:

Oto wszystkie informacje o aktualizacji, które publikuje Rockstar:

Nowe misje fabularne w kooperacji

Opowieść o zemście Jessiki LeClerk doczekała się kontynuacji dzięki nowym misjom tak dla honorowych, jak i niehonorowych graczy w ramach Krainy możliwości. Po spektakularnym starciu w forcie Mercer, które zwieńczyło ostatnią serię misji, gracze pomogą pani LeClerk dotrzeć do prawdy kryjącej się za zabójstwem jej męża. W bardziej honorowej ścieżce rewolwerowca będą mogli też stanąć w szranki z gangiem Del Lobos i pomóc szeryfowi Tomowi Daviesowi uratować Valentine – i jego własną skórę.

Niehonorowi bandyci mogą przechytrzyć stróżów prawa i pomóc Samsonowi Finchowi przeprowadzić napad i okraść bank w Saint Denis. Obie ścieżki prowadzą do spotkania oko w oko z groźnym przeciwnikiem w Blackwater.

Gra swobodna

Do gry swobodnej trafiły dzisiaj nowe postacie znane z fabuły Red Dead Redemption 2 oraz wiele nowych i zróżnicowanych misji. Zabierzcie swoją bandę do Bayou Nwa na spotkanie z kapitanem Thomasem, który oferuje uczciwą pracę, lub odwiedźcie niepokojąco gościnnych hodowców świń z Aberdeen, dzięki którym ubrudzicie sobie ręce. Już wkrótce pojawią się też kolejne postacie.

Nowe wyzwania

W jednym z trzech nowych wyzwań Kontra bandy dostępne jest rywalizacyjne łowienie ryb. Przywódcy band mogą w menu gracza zarządzić dla swojej bandy zawody w łowieniu ryb w Grubej rybie, polowaniu na skrzydlate cele w Strzelaniu do ptaków oraz Zbieraniu ziół.

Wydarzenia

Podczas przemierzania Dzikiego Zachodu możecie natknąć się na mieszkańców i podróżnych, którzy potrzebują pomocy, lub cwaniaków czyhających na łatwą ofiarę w postaci samotnych wędrowców. Miejcie oczy szeroko otwarte, bo takie spotkania pozwalają zdobyć PD, honor, pieniądze, a nawet złoto.

Gra w pokera

Usiądźcie do pokerowego stolika w miastach i osadach, aby wyzwać swoich znajomych do prywatnej gry na zaproszenie na zasadach Hold ’Em. Możecie też przysiąść się do publicznego stołu, gdzie stawki wejściowe i nagrody są jeszcze wyższe. Wszystkie stoły pokerowe mieszczą do 6 graczy i są dostępne w 5 miejscach: Blackwater, Saint Denis, Tumbleweed, Valentine i stacji Flatneck.

Tryb overrun

Opanujcie jak najwięcej terenu i działajcie za linią wroga, żeby przejąć jego terytorium, chroniąc jednocześnie swoje. Wygrywa ten, kto na koniec tej konfrontacji panuje nad największym kawałkiem ziemi.

Nowe przedmioty, ubrania i inne

Rewolwer LeMat zawiera 9-nabojowy bębenek i drugą lufę na amunicję śrutową, co pozwala błyskawicznie przełączać się między trybem szybkiego prowadzenia ognia i niszczycielską salwą ze strzelby. Broń tę można już nabyć z katalogu Wheeler, Rawson and Co.

Dostępne jest także więcej odzieży, w tym popularne elementy ubioru w rodzaju poncho, wzorzystych bandan i nie tylko, oraz gestów w stylu poderżnięcia gardła czy środkowego palca. Nowy towar będzie się pojawiał okresowo, więc często zaglądajcie do katalogu, aby sprawdzić, co jest akurat w sprzedaży.

Oprócz tego wszyscy gracze, którzy w tym tygodniu zagrają w Red Dead Online, otrzymają w prezencie 15 sztabek złota i premię 25% do PD za Krainę możliwości, misje gry swobodnej, konfrontacje, wyścigi i wydarzenia gry swobodnej. Poszukiwacze skarbów znajdą także 25% więcej pieniędzy i złota w skrzyniach. Posiadacze wydania Ultimate Edition mogą dodatkowo liczyć na podarunek w postaci 100 RDO$ i gestu Poderżnięcie gardła.

Ofensywny i defensywny styl rozgrywki

Ofensywny styl gry jest domyślny i to właśnie w taki sposób gracze zazwyczaj wzajemnie na siebie oddziałują w grze swobodnej – mogą dowolnie atakować innych, ale też sami muszą mieć się na baczności.

Defensywny styl gry jest przeznaczony dla graczy, którzy wolą spokojnie eksplorować świat w grze swobodnej zamiast walczyć z innymi – dzięki temu stylowi można pokazać innym, że nie chcemy zwady, oraz zminimalizować wpływ toksycznych zachowań innych. Równocześnie gracze w stylu defensywnym nie będą powiadamiani o misjach rywalizacyjnych w grze swobodnej i nie będą w nie angażowani, by móc skupić się na swoich sprawach.

Gracze w stylu defensywnym są oznaczeni symbolem tarczy, otrzymują mniej obrażeń od innych graczy, nie można ich złapać na lasso, uderzyć, dokonać na nich egzekucji ani namierzyć autocelowaniem. Defensywni gracze nie będą też celem misji rywalizacyjnych w postaci np. Zabójstwa gracza. Wszyscy, którzy zaatakują graczy używających stylu defensywnego otrzymają duże kary w ramach systemu wrogości, a gracze, którzy zachowują się agresywnie w stylu defensywnym, zostaną natychmiast z niego wyłączeni i otrzymają podobne kary w ramach systemu wrogości.

Ulepszony radar

Dzisiejsze aktualizacje kontynuują także ulepszenia radaru i widoczności zainicjowane w lutym, aby szybciej i skuteczniej minimalizować wpływ toksycznych zachowań. System wrogości działa w obu stylach gry i ma za zadanie śledzić agresywne zachowania – gracze szukający zwady będą widoczni dla innych, by można było ich unikać, a osoby, które regularnie atakują, zabijają i prześladują innych w niezorganizowanej grze swobodnej otrzymają odpowiednie sankcje.

Podobnie jak wcześniej, znaczniki graczy będą zmieniać kolor wraz ze wzrostem wrogości, od ciemnoniebieskiego do czerwonego. Kolor jasnoczerwony oznacza wroga. Dzisiejsza aktualizacja sprawia, że zabijanie graczy ze znacznikiem wroga lub zachowujących się wrogo nie zwiększy poziomu wrogości. Jeśli ktoś zostanie zaatakowany przez innego gracza, nie musi obawiać się sankcji za samoobronę, bo znacznik agresora stanie się dla niego, i tylko dla niego, znacznikiem wroga.

Bieżący poziom wrogości można sprawdzić w menu gracza. Wzrost wrogości zwiększa także dystans, z jakiego jest się widocznym na radarach innych graczy, oraz odległość odrodzenia od miejsca śmierci – na najwyższym poziomie wrogości gracz odradza się już w innym regionie.

Wrogość nie zwiększa się wskutek zorganizowanych wydarzeń gry swobodnej, misji gry swobodnej, konfrontacji i wyścigów. Rywalizacja z innymi graczami w ramach misji gry swobodnej w stylu ofensywnym nie zwiększy wrogości, ale atakowanie innych poza tymi wydarzeniami już tak.

Inne znaczące zmiany w Red Dead Online

Usunięcie autocelowania w głowę (tylko wobec wrogich graczy): Ta subtelna, lecz ważna zmiana wpływa na znaczenie trafień w głowę. Autocelowanie wciąż działa, ale teraz namierza korpus postaci i nie wystarczy już jeden ruch w górę prawym drążkiem, aby trafić w głowę. Dzięki temu strzelanie w głowę będzie trudniejsze, a to sprawi, że rywalizacja, np. w konfrontacjach, będzie bardziej satysfakcjonująca i zrównoważona.

Szybsza zmiana broni i natychmiastowe podpalanie broni miotanej: Zwiększyliśmy szybkość zmiany broni i sprawiliśmy, że broń miotana w stylu butelek ognistych i dynamitu jest podpalana natychmiastowo.

Nowy schemat sterowania – „FPP2”: Na prośbę graczy dodaliśmy nowy schemat sterowania „FPP2” (+ warianty). Jest on podobny do układu „FPP”, ale przesuwa sprint na [R1] i kucanie na [X] (opcja ta dostępna jest w Red Dead Redemption 2 i Red Dead Online).

Aktualizacja wyzwań dnia: Na prośbę graczy usunęliśmy z gry swobodnej wszystkie wyzwania dnia polegające wyłączenie na walce z innymi i dodaliśmy nowe wyzwania dnia i nagrody, m.in. serie progresywnie zwiększające nagrody w postaci złota.

Nowe nagrody: Do gry swobodnej dodaliśmy nowe nagrody, w tym związane z najnowszymi trybami rozgrywki.

Czas powiadomienia o misji: Gracze wykonujący misje w grze swobodnej będą mieli większą elastyczność dzięki wydłużonemu czasowi, po którym rywale są powiadamiani o misji i zmniejszeniu zasięgu sygnału powiadomienia.

Stawianie zarzutów: Gdy gracz z niskim poziomem wrogości zostanie bezkarnie zabity, podczas odrodzenia otrzyma możliwość postawienia agresorowi zarzutów, co zwiększy grzywnę napastnika. Postawienie zarzutów nie jest możliwe, gdy zabity gracz posiadał wysoki poziom wrogości, lub gdy był oznaczony jako wróg dla swojego zabójcy.

Wybór specjalizacji koni: W menu gracza można teraz wybrać, jakie konie będą wykorzystywane w grze swobodnej, wyścigach, seriach konfrontacji, a jakie podczas misji.

Większe nagrody w złocie: Dostosowaliśmy gospodarkę gry i zwiększyliśmy nagrody w złocie – spora część się nawet podwoiła. Od dzisiaj i przez ograniczony czas gracze otrzymają także 1 sztabkę złotą za każdy awans na wyższą rangę.

Red Dead Online – plany rozwoju gry

Już 21 maja na PS4 i Xbox One będzie można uruchomić nowe misje gry swobodnej i założyć nowe ubrania. Pojawi się także zawartość z wczesnym dostępem na PS4 (szczegóły już wkrótce na blogu PlayStation).

Następnie 28 maja pojawi się nowy tryb w serii konfrontacji Azyl, wyzwanie gry swobodnej Zabójstwa dzikich zwierząt i nie tylko. Na 4 czerwca zaplanowaliśmy dodanie trybu w serii konfrontacji Wróg publiczny i wydarzenia gry swobodnej Król torów, w którym gracze walczą o wagony jadącego pociągu. 11 czerwca pojawi się tryb w serii konfrontacji Sport królów oraz nowa odzież (tymczasowo i na stałe) w katalogu Wheeler, Rawson and Co.

Źródło: Rockstar Games Social Club

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.