Ray tracing w grach nowej generacji. Pokaz możliwości

Podczas odbywającej się w Japonii konferencji twórców gier CEDEC (Computer Entertainment Developers Conference) studio Luminous Productions zaprezentowało demo Back Stage, wykorzystujące ray tracing w czasie rzeczywistym. Pokazu dokonali Takeshi Aramaki, szefa Luminous Productions oraz Masaya Takeshige z firmy NVIDIA.

Demo zostało uruchomione na komputerze z kartą graficzną NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti i wykorzystuje odmianę ray tracingu w czasie rzeczywistym, znaną jako path tracing. Zostało stworzone przy użyciu Luminous Engine, tego samego silnika, który wykorzystuje gra FINAL FANTASY XV i który będzie napędzać nową, nienazwaną jeszcze grę klasy AAA studia Luminous Productions. Luminous Engine jest tym samym jednym z pierwszych silników gier wspierających path tracing.

Pokaz ten ilustruje ciągłą dynamikę rozwoju ray tracingu w środowisku gier komputerowych. Kolejne duże studio tworzy wsparcie dla ray tracingu w czasie rzeczywistym w swoim silniku. Ray tracing zbudowany jest w oparciu o solidny ekosystem, który obejmuje ustandaryzowane interfejsy programowania aplikacji (API), obsługę wielu popularnych silników oraz gry od największych wydawców.

Luminous Productions, należące do Square Enix, jest powszechnie uważane za jedno z najważniejszych na świecie studiów tworzących gry.

– Back Stage to pokaz naszych możliwości odpowiadający na pytanie w jaki sposób można wykorzystać ray tracing w grach nowej generacji. Karty graficzne GeForce RTX posiadają moc wykraczającą poza naszą wyobraźnię, a dzięki technologiom NVIDIA nawet path tracing w czasie rzeczywistym stał się rzeczywistością. Wraz z Luminous Engine i kartami RTX zrobiliśmy kolejny krok naprzód w kierunku pięknej i realistycznej gry, którą właśnie tworzymy – powiedział Takeshi Aramaki, szef studia Luminous Productions.

Źródło: informacja prasowa

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.