Quake Champions – dlaczego tylko na PC? Oto odpowiedź dewelopera
Fani sieciowych fps-ów mają dostać dużo fps-ów (frames per second).
Jedną z niespodzianek tegorocznych targów E3 2016 była zapowiedź Quake Champions, które Bethesda zamierza wydać w przyszłym roku jedynie na komputerach PC. Jeśli zastanawiacie się, dlaczego tytuł nie pojawi się na PS4 czy Xbox One, oto, co ma do powiedzenia na ten temat dyrektor kreatywny Tim Willits.
Podczas rozmowy z serwisem GameSpot przyznał on, że w przypadku Quake Champions bardzo ważna będzie płynność animacji. Willits zaznacza, że różnica pomiędzy 30 a 60 fps-ami jest ogromna, ale nawet różnica między 60 a 120 jest zauważalna. – Większość z nas, nawet ja, nie widzi żadnej różnicy. Lecz są również gracze, którzy nie są ludźmi. Nie możemy zatem wyjść i powiedzieć: mamy zamiar stworzyć dla Was grę, która nie będzie chodziła piekielnie szybko – mówi Tim Willits. – Jeśli stracimy tych profesjonalistów, będziemy mieć kłopoty – dodaje. – To dlatego ta gra jest na PC. Bez wymówek. Bez limitów – kończy swoją wypowiedź.
Bethesda już wcześniej przyznała, że Quake Champions ma posiadać odblokowaną liczbę klatek na sekundę, a po premierze będzie obsługiwało turnieje eSportowe na całym świecie, w tym doroczny QuakeCon, który odbywa się w Dallas.
Jak zatem widzicie, deweloper stawia na eSport oraz profesjonalnych graczy i nie widzi tutaj miejsca dla konsolowej braci.