PUBG z krwawą aktualizacją. Update 5.3 w szczegółach
Kto przycina w PUBG, może zobaczyć w grze ulepszone efekty krwi. Patch 5.3 trafił póki co jedynie na serwery testowe.
Deweloperzy odpowiedzialni za PUBG przedstawiają pełną listę zmian, jakie wprowadza aktualizacja 5.3.
Rozgrywka
Poprawki efektów krwi
- Trafienia w głowę łącznie z szyją dają bardziej charakterystyczny efekt wizualny, żeby łatwiej było zidentyfikować trafienie.
- Jeśli gracz zostanie trafiony blisko ściany lub podłogi, pojawi się na niej rozchlapana krew:
- Rozmiar plamy krwi jest jednolity przy wszystkich ustawieniach barw.
- Rany na postaciach będą ułatwiały rozpoznanie, w którą część ciała trafiono.
Automat
- Zmniejszono liczbę użyć automatów z 15 do 10.
Ustawienia
Zapis w chmurze
- Ustawienia można teraz zapisać w lobby w chmurze gracza dla zaoszczędzenia miejsca.
- Zapisane ustawienia można w razie potrzeby wczytać w lobby:
- Pozwala to również graczom załadować ustawienia konta, nawet gdy grają na innym komputerze.
- Ustawień zależnych od sprzętu nie można zapisać:
- GRAFIKA: Wszystkie ustawienia w kategorii „GRAFIKA” z wyjątkiem „Ustawienie języka”.
- ROZGRYWKA: Nie można zapisać ustawienia „Renderowanie postaci na ekranie ekwipunku”.
- Opcję zapisu w chmurze można znaleźć w prawym dolnym rogu ekranu „USTAWIENIA”.
- Ustawienia serwera testowego będą zapisywane tylko na koncie serwera testowego.
Biegłość w używaniu broni
Ulubiona broń
- Gracze mogą teraz wybrać „ulubioną broń” na karcie biegłości.
- Preferowana broń będzie pojawiać się jako pierwsza na PUBG ID bez względu na to, czy ma najwyższy poziom.
- Kliknięcie gwiazdki obok broni spowoduje ustawienie tej broni jako ulubionej.
- Po wybraniu ulubionej broni obok niej pojawi się złota gwiazdka.
- Ulubione mogą być tylko poszczególne modele, a nie kategorie.
- Ulubiona broń może być tylko jedna. Tak nakazuje logika.
- Ulubiona broń zawsze będzie pojawiać się na szczycie listy gracza, nawet po użyciu sortowania.
Interfejs i doświadczenie użytkownika
Motyw w lobby
- Tło w lobby zmieni się na świąteczne, kiedy aktualizacja trafi na serwery live.
- Dla podtrzymania świątecznego nastroju zmieniono również muzykę w lobby.
Poprawki interfejsu broni
- Ikonki leczenia i przyśpieszenia na interfejsie broni będą teraz migać przy aktywacji.
Mecze niestandardowe
Tryb e-sport
- Liczba i miejsce pojawiania się łodzi i skuterów wodnych na Sanhok są teraz stałe.
Ulepszenie interfejsu obserwatora
- Umożliwiono obrócenie kamery w tył (obrót o 180 stopni) naciśnięciem klawisza Ctrl+R w widoku wolnej kamery.
- Umożliwiono dostosowywanie szybkości ruchu kamery naciśnięciem klawisza podczas obserwowania:
- Przyspieszenie: =.
- Zwolnienie: -.
- Komunikat o ustawieniu smug pocisków będzie widoczny w lewym dolnym rogu, poniżej interfejsu listy członków drużyny, kiedy są włączone.
Powtórki
- Ze względu na aktualizację wersji systemu powtórek nie można już oglądać starych powtórek.
Świat
- Z Miramar usunięto zawartość związaną z PGC.
Przepustka Survivor: Badlands
- Obecna przepustka Survivor i system tytułów przetrwania zakończą się 14 stycznia:
- Od 1 stycznia na lobby pojawi się odliczanie, które poinformuje graczy o zbliżającym się końcu przepustki Survivor.
- Gracze kupujący przepustkę Premium i przedmioty podnoszące poziom otrzymają komunikat który poinformuje ich o czasie pozostałym do końca przepustki.
- Przepustkę Premium i przedmioty podnoszące poziom można kupić do końca przepustki Survivor.
Skórki i przedmioty
Po wprowadzeniu aktualizacji 5.3 na serwerach głównych w sklepie pojawią się następujące przedmioty:
- 2 rodzaje skórek BattleStat do broni (QBU i P1911).
- 2 rodzaje skórek BattleStat do broni (SKS i P92):
- Skorki te można będzie kupić za BP.
- 3 skórki robotnika.
- 4 skórki „Punk Destruction”.
Skrzynie
- Skrzynki, które wymagają kluczy, nie można już uzyskać przy zakupie losowych skrzynek przy użyciu BP.
- Tylko gracze z płatnymi skrzynkami w ekwipunku mogą kupić klucze.
- Zawartość i prawdopodobieństwo trafienia losowych skrzynek zmieniono jak poniżej:
Poprawki błędów
Rozgrywka
- Usunięto błąd, na skutek którego siatka ruszała się podczas ADS z bronią wyposażoną w celownik 6x.
- Usunięto błąd, na skutek którego ruch postaci był niepoprawny podczas strzelania z DBS.
- Usunięto błąd, na skutek którego obrażenia spowodowane kolizją BRDM były większe niż zamierzano.
- Usunięto błąd, na skutek którego odłączeni gracze mogli unosić się w powietrzu, po kontakcie z postacią czołgająca się na ziemi.
Świat
- Usunięto błąd, na skutek którego gra zacinała się, podczas gdy gracze poruszali się w pobliżu małych przedmiotów.
- Częściowo usunięto błąd, na skutek którego gracze zostali wyrzucani w powietrze, po zbliżeniu się do niektórych przedmiotów.
Mecze niestandardowe
- Usunięto błąd w trybie obserwatora, na skutek którego użycie funkcji X-ray powodowało, że profil postaci nie był widoczny po reanimacji gracza.
- Usunięto błąd, na skutek którego przedmioty leczące nie były pokazywane podczas oglądania gry w widoku wolnej kamery w trybie obserwatora.
Interfejs i doświadczenie użytkownika
- Usunięto błąd, na skutek którego amunicja była aktualizowana tylko dla jednej broni, nawet jeśli w ekwipunku była inna broń, która używała tego samego rodzaju amunicji.
- Usunięto błąd, na skutek którego rozmiar postaci nie wyświetlał się poprawnie w lobby po obejrzeniu podglądu pakietu PGC 2019.
- Usunięto błąd, na skutek którego renderowanie postaci było opóźnione po zmianie płci podczas tworzenia postaci.
- Usunięto błąd, na skutek którego ikona powiadomienia o wyposażonym przedmiocie i ikona powiadomienia nowego przedmiotu pojawiły się w tym samym miejscu w menu „PERSONALIZACJA”.