PS5 i Xbox Scarlett super sexy. Ubisoft o nowych konsolach
Francuski wydawca i producent gier – firma Ubisoft – niezwykle entuzjastycznie wypowiada się na temat PS5 i Xbox Scarlett: Ten sprzęt to ogromny skok w porównaniu do obecnej generacji konsol.
PS5 i Xbox Scarlett zostały nam zarysowane przez Sony oraz Microsoft w niezbyt wyraźnym stopniu, lecz najważniejsze cechy sprzętów już poznaliśmy. To przede wszystkim rozdzielczość 8K, niezwykle szybkie dyski SSD, kompatybilność wsteczna oraz ray tracing. Amerykanie mówią nawet o 120 klatkach animacji na sekundę (Japończycy też o tym wspominali, lecz nie wprost), zatem szykują się prawdziwe bestie.
Ubisoft w superlatywach o PS5 i Xbox Scarlett
Mocniejsze konsole to radocha nie tylko dla graczy, lecz również dla producentów. Ci drudzy będą mogli zrealizować swoje wizje, które nie mogły się spełnić na obecnych platformach ze względu na słabe podzespoły.
Alain Corre – dyrektor wykonawczy działu Ubisoftu obejmującego Europę, Bliski Wschód i Afrykę – jest pewien, że next-geny pokażą pazur.
– Aspekt społeczny w gamingu jest coraz ważniejszy. Nowe technologie zapewnią fanom kolejne sposoby wymiany danych. Jest też wiele innych nowych elementów poprawiających jakość gier. Microsoft mówił o SSD [superszybkich dyskach twardych] i o tym, że chcą skrócić czas ładowania – co bardzo się nam podoba, ponieważ jesteśmy również graczami! To bardzo ważny temat i prawdziwa rewolucja. Po stronie grafiki również poprawa, ponieważ zobaczysz różnicę pomiędzy 4k a 8k. Dzięki tym elementom, które producenci chcą nam zaoferować, te urządzenia są super sexy – twierdzi Alain Corre.
Jesteśmy niezwykle ciekawi, czy również podzielacie entuzjazm Ubisoftu i uważacie, że Sony i Microsoft zafundują nam rewolucję w graniu. A może jesteście zdania, że to żaden przełom, a jedynie więcej tego samego? Właśnie w takich słowach wypowiedział się niedawno na temat next-genów szef studia Platinum Games, Atsushi Inaba.
– Jestem pewien, że rzeczy będą się poruszać szybciej, grafika będzie lepsza i może będzie łatwiej z krótszymi czasami oczekiwania… to jest dobre dla konsumenta. Lecz jest to jedynie więcej tego samego i w porównaniu z poprzednimi generacjami, nie będzie rewolucji oraz super innowacji – stwierdził szef Platinum Games. – Dawniej konsole do gier były związane z niestandardowymi chipami, których nie można było włożyć do PC. Teraz te firmy po prostu chwytają rzeczy, które już istnieją – dodaje Inaba. – Na przykład Switch to układ Tegra, który już istniał, a inne konsole używają bardzo podobnych układów scalonych i kart graficznych do tego, co widzisz na komputerach PC, ale być może nieco zaktualizowanych. Żadne z nich nie wydaje się już unikalne dla danego sprzętu.