Niektórzy mogą być zawiedzeni. Microsoft potwierdza ważną informację o Project Scorpio
Jak będzie wyglądała najnowsza konsola od Microsoftu?
Od jakiegoś czasu w sieci krążą zdjęcia, a nawet prezentacja wideo, przedstawiające deweloperską wersję Project Scorpio. To na niej wielkie i mniejsze studia tworzą gry, które następnie odpalimy na tym potworze. Gracze zastanawiają się tymczasem, czy sprzedażowa wersja konsoli będzie wyglądała podobnie i przede wszystkim, czy znajdziemy na obudowie sprzętu licznik fps-ów oraz kilka przycisków umieszczonych tuż nad czytnikiem płyt. Podgląd na płynność rozgrywki w czasie rzeczywistym? Dla niektórych byłby to z pewnością ciekawy bajer.
Jeśli liczycie na coś takiego w wersji Project Scorpio, która trafi do klientów, mamy dla Was złą wiadomość. Jak czytamy na łamach serwisu Gamepur, Albert Penello z firmy Microsoft potwierdził poprzez forum Neogaf, że licznik fps-ów nie trafi na obudowę handlowego Project Scorpio: To nie jest coś, czego powinniście oczekiwać od nas w konsumenckiej jednostce. Ponadto dyrektor kreatywny Adam Isgreen z MicrosoftStudios Publishing dodał, że przyciski 1, 2, 3, 4 na obudowie deweloperskiego Project Scorpio zostały dostosowane do potrzeb programistów.
Zatem jak widzicie, ostateczna wersja Project Scorpio nie będzie wyglądała tak samo jak Dev Kit. Ciekawe jednak, czy sam kształt i kolorystyka będą podobne do wersji deweloperskiej. Przekonamy się o tym 11 czerwca, podczas oficjalnej prezentacji sprzętu.
Premiera Project Scorpio opóźniona? Microsoft na to…
Do oficjalnej prezentacji Project Scorpio jeszcze trochę zostało (poniżej przypominamy datę i miejsce), a zniecierpliwieni gracze dopytują, czy sprzęt rzeczywiście wyląduje na rynku zgodnie z planem, czyli w drugiej połowie tego roku.
Microsoft milczy na temat kalendarzyka prac, lecz nie dlatego, że coś idzie nie tak. Jeden z graczy podpytał Phila Spencera poprzez serwis Twitter, czy są jakieś zmiany odnośnie daty premiery Project Scorpio. Przedstawiciel Microsoftu uspokaja: Harmonogram prac wygląda obecnie bardzo dobrze, bez żadnych problemów.
Możemy zatem liczyć, że podczas prezentacji sprzętu poznamy konkretny dzień wprowadzenia konsoli do sprzedaży, poznamy cenę i może będziemy mogli złożyć zamówienie przedpremierowe. Kto się zdecyduje?
Zaskakująca funkcja na obudowie Project Scorpio. Czy ostatecznie konsola będzie ją posiadać?
Mogliśmy już spojrzeć na zdjęcia prezentujące Project Scorpio, lecz teraz przyszła pora na coś lepszego – krótką prezentację wideo, którą wrzucił na Twittera Jez Corden z serwisu Windows Central.
To deweloperska wersja nowej konsoli od Microsoftu i nie wiadomo, czy na sklepowych półkach pojawi się coś podobnego. Na obudowie sprzętu znajduje się naprawdę ciekawy element, wyświetlacz OLED prezentujący liczbę klatek na sekundę podczas rozgrywki. Ekranik pokazuje też prędkości odczytu i zapisu.
Ciekawe, czy taki bajer będzie dostępny jedynie dla deweloperów, czy też Microsoft zdecyduje się zostawić wyświetlacz z fps-ami w ostatecznej wersji Project Scorpio. Chcielibyście mieć taki podgląd na płynność w czasie rzeczywistym?
Scorpio dev kit, kinda sexy no? #ProjectScorpio pic.twitter.com/o1FLT6Siv8
— Jezzle (@JezCorden) 3 maja 2017
Project Scorpio – oficjalna prezentacja 11 czerwca
W związku ze zbliżającymi się targami E3 2017, Microsoft zdecydował, że będzie to najlepszy moment na podzielenie się informacji o najnowszym urządzeniu z rodziny Xbox – znanym jako Project Scorpio. W ostatnich dniach opublikowane zostały szczegóły dotyczące technologii wspierającej najpotężniejszą konsolę do gier w historii, jak również pierwsze doświadczenia twórców gier z nową platformą Xbox. Kolejne informacje o Project Scorpio będą pojawiać się bliżej targów E3 2017, jednak już teraz Microsoft zaprasza do obejrzenia na żywo konferencji prasowej Xbox, zaplanowanej na 11 czerwca 217, o godz. 23:00 czasu polskiego. W międzyczasie, przygotowaliśmy tłumaczenie artykułu Phila Spencera, opublikowanego dzisiaj w serwisie Xbox Wire.
– Dewizą marki Xbox jest stawianie graczy w centrum wszystkiego, co robimy i oferowanie zarówno użytkownikom, jak i twórcom, najlepszej platformy do gier. Wiemy, że jedno nie istnieje bez drugiego, dlatego zainwestowaliśmy ogrom wysiłku w nowe narzędzia programistyczne, programy wydawnicze, sprzęt i usługi dla deweloperów i graczy. Opracowując Project Scorpio stworzyliśmy konsolę, która ma być uniwersalnym miejscem dla programistów, aby realizować swoje wizje i najlepszym miejscem do gry – twierdzi Phil Spencer.
Czy faktycznie tak będzie, przekonamy się już w czerwcu.