Porównanie grafiki w GTA V – PC vs konsole nowej generacji
Zobaczcie starcie pecetowej wersji tytułu z wydaniami na PlayStation 4 i Xboksa One. Różnice rzeczywiście są tak bardzo widoczne?
Ekipa Digital Foundry wzięła na warsztat GTA V na PC i zestawiła je z tym, co mogliśmy zobaczyć na nowej generacji konsol od Sony i Microsoftu.
Do testów posłużył blaszak skrywający w obudowie procesor Core i7 4790K (niepodkręcony), 16 GB pamięci RAM oraz kartę graficzną GTX Titan X. Dla potrzeb porównania grafika została przeskalowana z rozdzielczości 3840×2160. I co z tego wyszło? Eksperci z Digital Foundry podkreślają, że w terenach miejskich różnice między PC a konsolami nie są jakoś szczególnie widoczne. Inaczej jest, kiedy pojedziemy za miasto. Wówczas staje się jasne, że pecetowcy zobaczą gęstszą roślinność i do tego na większą odległość (większy dystans rysowania obiektów).
Rocksar dobrze poradził sobie z teksturami na konsolach, które jakością odpowiadają bardzo wysokim ustawieniom z PC. Digital Foundry zauważa jednak, że na komputerach mamy lepsze filtrowanie tekstur, przez co nie rozmazują się one kilka metrów przed graczem, co ma miejsce na konsolach.
Eksperci z DF postanowili również sprawdzić, czy budżetowy PC pozwoli włączyć grę na ustawieniach konsolowych. Wszystkie opcje zostały dostosowane do poziomu konsol, a rozdzielczość ustawiono na 1080p. Efekt?
Porównanie grafiki w GTA V - PS4 vs PC
Porównanie grafiki w GTA V - Xbox One vs PC
Porównanie płynności w GTA V - PS4 vs Core i3 4130/GTX 750 Ti