PlayStation VR: Europa 8 dem, USA 18. Skąd różnica?
Sony tłumaczy mniejszą zawartość płyty z demami wchodzącej w skład PlayStation VR.
Już 13 października będzie miała miejsce oficjalna premiera PlayStation VR – nowych gogli wirtualnej rzeczywistości od Sony. Wraz ze sprzętem będzie dostarczana płyta zawierająca kilka gier w wersji demo.
Niestety okazuje się, że w Europie demo będzie okrojone, znajdzie się w nim 8 gier, a dla przykładu w USA płyta będzie wypełniona 18 demami. Skąd różnica?
– Ze względu na kilka czynników charakterystycznych dla danego regionu, na przykład wymagań wiekowych czy lokalizacyjnych, wystąpi różnica pomiędzy płytą demo w USA i Europie jeśli chodzi o PlayStation VR – przekazuje jeden z przedstawicieli marki PlayStation na łamach serwisu Digital Spy.
– Badamy jednak możliwości z późniejszymi demami, które będą do pobrania za darmo poprzez PlayStation Store – dodaje.
Jak widać jest cień szansy na to, że jednak gracze w Europie dostaną taką samą zawartość jak ci z USA, ale w późniejszym czasie. Być może Sony po prostu doda inne dema do pobrania. Poniżej znajdziecie listę gier, które będą dostępne na płycie demo dla PlayStation VR w Europie i USA.
Demo Europa:
- DRIVECLUB VR – Evolution Studios
- PlayStation VR Worlds – London Studio
- RIGS Mechanized Combat League – Guerrilla Games
- Tumble VR – Supermassive Games
- Battlezone – Rebellion
- EVE: Valkyrie – CCP
- Wayward Sky – Uber Entertainment
- Headmaster – Frame Interactive
Demo USA:
- Allumette – Penrose
- Battlezone – Rebellion
- DriveClub VR – SIE WWS
- Eve: Valkyrie – CCP Games
- Gnog – KO_OP
- Harmonix Music VR – Harmonix Music Systems
- Headmaster – Frame Interactive
- Here They Lie – SIE WWS
- Job Simulator – Owlchemy Labs
- PlayStation VR Worlds – SIE WWS
- Resident Evil 7 Biohazard: Kitchen Teaser – Capcom CO., LTD.
- Rez Infinite – Enhance Games
- Rigs Mechanized Combat League – SIE WWS
- Thumper – Drool
- Tumble VR – SIE WWS
- Until Dawn: Rush of Blood – SIE WWS
- Wayward Sky – Uber Entertainment
- Within – Within
PlayStation VR – masz wystarczająco duży pokój, by zagrać bezpiecznie?
PlayStation VR na głowę i jazda! Tak to sobie wyobrażamy, lecz pamiętać należy również o zasadach bezpieczeństwa korzystania ze sprzętu, wśród których znajduje się również odpowiednia wielkość pokoju, w którym będziemy się bawić w wirtualnej rzeczywistości.
Jak wynika z instrukcji obsługi PlayStation VR, której fragment został opublikowany na forum Reddit przez użytkownika Shocker187, przed skorzystaniem z gogli będziemy musieli wyznaczyć odpowiedni Play Area.
Sony podkreśla, by ograniczyć korzystanie z PlayStation VR do granic wyznaczonego miejsca. Należy pozbyć się z niego wszystkich potencjalnie niebezpiecznych przedmiotów i pozostać w miarę możliwości w pozycji siedzącej. Jeśli jakaś aplikacja/gra będzie jednak wymagała, by wstać, należy postępować zgodnie z instrukcją programu i starać się utrzymać świadomość przestrzenną.
W instrukcji podano rekomendowaną wielkość Play Area. Jak możecie zobaczyć na zdjęciu poniżej, powinniśmy wyznaczyć w swoim pokoju obszar długi na 3 metry i szeroki na 1,9 metra. Dodatkowo obszar do gry powinien być odpowiednio oddalony od PlayStation Camera. Sony zaleca 0,6 metra.
To jak, pomieścicie się w swoim pokoju z takim wyznaczonym Play Area?