Sony widzi zarzuty graczy wobec gier na PlayStation, ale się z nimi nie zgadza
Szef PlayStation Studios komentuje powtarzalność w grach ekskluzywnych na konsole Sony. Według niego mało różnorodna forma nie ma wpływu na katalog ich gier.
Tytuły ekskluzywne są przede wszystkim tak zwanymi system sellerami, czyli to od nich w ogromnym stopniu zależy sprzedaż konsol. Kto wie, czy jeśli by ich nie było, Sony dominowałoby na rynku konsol.
Mimo to, że obecnie na PS4 i PS5 są takie świetne gry jak Uncharted czy God of War, można im zarzucić, że są powtarzalne. Większość tamtejszych tytułów AAA ma nacisk na fabułę i jest ogrywana z trzeciej osoby. Dla niektórych graczy ten schemat jest już po prostu męczący.
PlayStation rozumie zarzut, ale się z nim nie zgadza
Szef PlayStation Studios. Hermen Hulst, w wywiadzie udzielonym dla Games Industry skomentował całą sprawę. Poniżej wypisaliśmy najważniejsze fragmenty jego wypowiedzi:
Jestem bardzo zainteresowany tworzeniem zróżnicowanych tytułów.”
Tak naprawdę kształt czy forma, w jakiej się pojawią, są dla mnie mniej mniej istotne niż fakt, że są zróżnicowane i wyróżniające się. (…) Myślę, że gry, które tworzymy, są tak różnorodne, jak to tylko możliwe.
Od Sackboy’a, przez AstroBot, po Dreams, aż po tego typu gry, których nie zapomnisz, jak TLoU2 i Ghost of Tsushima. I możecie się założyć, że będziemy tworzyć takie gry, ponieważ są sercem i duszą PlayStation Studios. Jednocześnie jesteśmy tak samo zaangażowani w tworzenie wysokiej jakości doświadczeń, jak i w eksperymentowanie i wpadanie na świeże pomysły.
– powiedział Hermen Hulst w wywiadzie dla Games Industry
Nie będę ukrywał, że powyższa wypowiedź nie uspokaja mnie. Szczerze mówiąc, zgadzam się z graczami, którzy chcieliby odczuć więcej różnorodności w grach na konsole Sony. Mam nadzieję, że nowe IP będą się jednak wyróżniały na tle innych tytułów. Spodziewałbym się, że będziemy mogli więcej osądzić przy okazji zbliżającego się E3.