PlayStation oficjalnie przejmie studio Haven. Przy jego grze pomaga projektant PS5
PlayStation potwierdziło, że przejęcie studia Haven zostało oficjalnie zatwierdzone. Zespół Jade Raymond z całą pewnością dołączy teraz do zespołów PS Studios.
Sony podzieliło się wieścią o przejęciu Haven jeszcze w marcu tego roku, ale na domknięcie umowy trzeba było troszeczkę poczekać. Teraz wiemy już na pewno, że zespół zasili szeregi deweloperów PlayStation i nic nie stanie temu na drodze.
Studio potwierdziło, że obecnie przygotowuje wysokobudżetową grę-usługę multiplayer zmierzającą na PS5. Jade Raymond ujawniła w rozmowie z GamesIndustry.biz, że zespół chce przygotować “żyjące doświadczenie” z oprawą godną gier Sony. Haven ma też dość nietypowy sposób pracy – zespół nie ma wielkiej głównej siedziby, a jedynie nieduże biuro i większość pracy odbywa się zdalne… przy pomocy chmury.
Raymond zdradziła też, że przy debiutanckiej grze Haven pracuje sam projektant PS5, Mark Cerny.
Mark Cerny jest jednym z głównych powodów, dla których inwestujemy tak wiele w badania i rozwój oraz w ten bardzo doświadczony zespół inżynierów. Nie jest to związane tylko z chmurą, ale także z bardziej przyszłościowym R&D. Nie mogę teraz powiedzieć zbyt wiele, ale to oczywiście jedna z innych rzeczy, która bardzo przyciąga i jest ekscytująca dla naszego zespołu z PlayStation. Oczywiście Mark Cerny to też swego rodzaju gwiazda rocka, więc możliwość współpracy z nim jest naprawdę ekscytująca.
Nie wiadomo, kiedy zobaczymy w akcji pierwszą grę studia Haven. Prace ruszyły stosunkowo niedawno, więc nie spodziewałbym się konkretnych prezentacji w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy.