PlayStation ponoć anulowało grę za ponad 50 mln dolarów. Masowe zwolnienia w studiu
Zupełnie nowa marka od Deviation Games powstawała pod egidą PlayStation, ale chyba nic z tego nie wyjdzie. Tak przynajmniej wynika z nieoficjalnych informacji w sieci.
Deviation Games dotknęła fala masowych zwolnień. Podobno pracownicy odchodzą z firmy masowo, a PlayStation miało jeszcze anulować rozwój gry, nad którą pracowali od 2021 roku. Nie znamy dokładnych szczegółów, ale nieoficjalne informacje w internecie zdecydowanie nie napawają optymizmem. To już druga gra od zespołu studiów podległych PS, którą w ostatnim czasie spotkał smutny koniec.
Deweloperzy składają się m.in. z weteranów Call of Duty i zajmowali się zupełnie nową marką. Ich gra AAA miała ukazać się na PS5 jako tytuł ekskluzywny. W produkcję weszła w 2022 roku, także nie tak dawno temu. Efektów ich prac najpewniej nie zobaczymy. Jak donosi użytkownik Twittera o ksywce @bogorad222, projekt skasowano, mimo wyłożonych na niego znacznych pieniędzy.
Najpierw internauta odkrył profil jednego z pracowników studia, Shauna Edwardesa, który pracował tam od 2019 do 2021 roku. Z informacji tam odnalezionych wynika, że gra miała budżet rzędu 50 mln dolarów. To całkiem sporo, ale w żadnym razie nie ma mowy o rekordach. W zasadzie, jak na grę AAA, to całkiem skromny budżet, choć zdecydowanie znaczący i dostrzegalny.
W kolejnym wpisie czytamy, że grę została skasowana. Podobno przypadkowo przyznał to anonimowy pracownik Deviation Games, który stwierdził, że “najpewniej wynikło to z cięcia kosztów” przez Sony. Warto pamiętać, że to tylko niepotwierdzone informacje, a w rzeczywistości projekt wciąż może istnieć. Z drugiej strony w ostatnim czasie z Deviation pożegnało się wielu deweloperów, a PlayStation wydaje się od niedawna faktycznie ograniczać koszty i zespoły, ucinając gry, które potencjalnie nie mają przyszłości. Warto zaznaczyć, że Deviation, w przeciwieństwie do m.in. Firewalk czy Haven Studios, nie należało bezpośrednio do PlayStation Studios.