Patch 4 do DOOM – nowe tryby i powód, by jeszcze raz zagrać w kampanię fabularną

Patch 4 do DOOM – nowe tryby i powód, by jeszcze raz zagrać w kampanię fabularną
Filmiki z gier Newsy PC Polecamy PS4 XOne

Bethesda wypuszcza kolejny, darmowy update do DOOM, który przynosi ze sobą naprawdę sporo dobrego. Ciekawie prezentuje się tryb zręcznościowy zmieniający kampanię fabularną w szybkie, rywalizacyjne wyzwanie punktowe.

– Rozegraj każdy poziom z odblokowanymi wszystkimi rodzajami broni, runami i ulepszeniami wyposażenia. Zmodyfikuj sprzęt, broń i Strój Pretora swojego marine przed każdą rozgrywką, by sprawdzić, która kombinacja da Ci przewagę. Mierz się ze znajomymi i graczami z całego świata w walce o najwyższy wynik, szybko niszcząc demony, unikając ich ataków i zbierając po drodze mnożniki – tak deweloper zachęca do rozgrywki w zmienioną kampanię DOOM.

Patch 4 do DOOM wprowadza również dwa kolejne tryby sieciowe. Pierwszy – nazwany Opętanie – stawia naprzeciw siebie sterowanych przez graczy łowców oraz marines. Zabici ludzie odradzają się jako demony, zwiększając presję na pozostałych żołnierzach. Musimy zatem dbać nie tylko o zabijanie wrogów, ale też o własne życie.

Drugim nowym trybem jest Krwawy szał, który odmienia nieco tryb każdy na każdego, zmuszając gracza do pilnowania wskaźnika szału, by mógł się odradzać. Zabójstwa i asysty zwiększają wartość wskaźnika. Wraz z upływem czasu maleje ona, gdy zaś giniesz, znacząco spada. Im dłużej trwa rozgrywka, tym szybszy spadek szału. Aż do czasu, gdy pozostanie tylko jeden gracz.

To jednak nie wszystkie nowości, które pojawiły się w DOOM. Poniżej wrzucamy pełną listę, którą udostępniła Bethesda. Zanim do niej przejdziecie, zapraszamy na zwiastun aktualizacji!

Patch 4 do DOOM – zmiany i nowości:

KAMPANIA

  • Dodano tryb zręcznościowy dla wszystkich graczy.

GRA WIELOOSOBOWA

  • Dodano nowy tryb każdy na każdego: krwawy szał.
  • Dodano nowy tryb drużynowy: opętanie – łowcy kontra marines.

SNAPMAP

Nowa klasyczna kampania DOOM

  • Pakiet misji kampanii zawierający nowe, klasyczne poziomy z DOOM-a.

Klasyczna zawartość do DOOM-a

  • Nowe, pochodzące z klasycznego DOOM-a moduły, rekwizyty, przedmioty interaktywne, windy, przedmioty do podnoszenia, klasyczne śmierci gracza i muzyka.

Wsparcie społeczności

  • Społecznościowy system kuracyjny umożliwiający publikację nowych map w celu ich recenzowania i rekomendowania przez społeczność.
  • Węzeł społecznościowy został przerobiony tak, by ułatwić ci znajdowanie ulubionych treści.
  • Obsługa SnapKanału pozwalającego użytkownikom na subskrybowanie autorów, graczy i map, by otrzymywać na bieżąco informacje o nowych treściach.

Tworzenie niestandardowego otoczenia

  • Szczegółowe obszary blokujące pokryte ciekawymi elementami i kafelkami pozwalają tworzyć własne lokalizacje.
  • Narzędzie wzorów pozwala na dodawanie krwi, liczb, demonicznych symboli, brudu, rdzy itp. do twoich map.
  • Ogromna aktualizacja – nowe piekielne i pochodzące z UAC rekwizyty dla otoczenia.
  • Nowe modele pojemników.

Dodatkowe narzędzia logiki

  • Kopiuj zawartość i logikę z jednej mapy i wklejaj je do innej.
  • Twórz wielopoziomowe kampanie, korzystając z logiki kolejnej mapy.
  • Dodano zagrożenia i efekty jako kategorię generatorów.
  • Dodano możliwość zmiany koloru wszystkich obszarów i zagrożeń.
  • Do ustawień edytora dodano przesunięcie przyklejania do siatki, pozwalające autorom na dokonywanie przesunięć w układzie współrzędnych XYZ.
  • Generatory mogą być teraz oznaczane jako interesujące miejsca.
  • Autorzy mogą precyzyjnie określać położenie kamery, włączając jej podgląd w edytorze.
  • Dodano cechy ustawiania otoczenia i wyciemniania kamery.
  • Autorzy mogą ustawić swój widok w edytorze tak, by ignorować aktualne ustawienia otoczenia modułów.
  • Obszary cylindryczne mogą teraz stanowić włączniki do postrzelenia.
  • Dodano obsługę cichych blokad (bez informacji spikera).
  • By pojawiać się w rankingach mapy, nie musisz już mieć DOOM ID.

Dodatkowe elementy spójności w trybie jednoosobowym DOOM-a

  • Dodatkowe ulepszenia broni z kampanii DOOM – mistrzowskie wersje CKS-u i strzelby bojowej.
  • Elementy komunikacyjne w stylu kampanii w interfejsie.
  • Edytowalny, interaktywny interfejs.
  • Dodatkowe efekty i zagrożenia.
  • Dodano obiekt interaktywny – tablicę runiczną.
  • Publikacja map z ekranem początkowym i lobby kampanii.
  • Dodatkowe przedmioty do ekwipunku.
  • Dodano statyczne karty dostępu i rekwizyty broni.
  • Dodano ustawienie wyłączające odgłosy trafienia.
  • Dodano ustawienie wyłączające wskaźniki uszkodzeń.
  • Dodano ustawienie wyłączające efekty teleportacji SI.
  • Dodano wzmocnienie – szał.

Inne rzeczy

  • Dodatkowe skórki do personalizacji broni i pancerza.
  • Możliwość wcielenia się w upiora.
  • Możliwe do użycia obszary działają teraz, gdy znajdują się przed drzwiami.
  • Obszary blokujące (zwane wcześniej obszarami blokowania gracza) są teraz domyślnie statyczne i widoczne po umieszczeniu.
  • Obszary blokujące mogą teraz wpływać na SI.
  • Efekty niektórych rekwizytów można teraz włączać i wyłączać.
Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie