Zobaczcie, jak Blizzard usprawnia swoją kultową grę
Nowa łatka w szczegółach.
Deweloper podaje szczegóły aktualizacji 3.19.0 do StarCraft II, która wprowadza zmiany interfejsu z naciskiem na Salon Gier i gry dowolne. Poprawki te powinny wzmocnić społeczności i zapewnić zarówno twórcom modów jak i graczom lepsze narzędzia do pełnego wykorzystania funkcji.
Tak prezentuje się opublikowana na stronie Blizzarda lista zmian.
Premiery gier (9-15 października 2017). Koniec pewnej epoki w CoD, II wojna światowa, mocny horror…
Patch 3.19.0 do StarCraft II
Ogólne
- Przeprojektowano Salon Gier i gry dowolne:
- Usunięto zakładkę Salon Gier z górnego paska nawigacji.
- Usunięto dział gier dowolnych z zakładki Tryb Wieloosobowy.
- Dodano nową zakładkę Gry Dowolne z trzema poddziałami:
- Poczekalnie – Pozwalają przeglądać i dołączać do otwartych poczekalni publicznych dla map do Potyczek i z Salonu Gier.
- Potyczki – Umożliwia tworzenie nowych poczekalni dla map do Potyczek (również z modyfikacjami rozszerzeniowymi).
- Salon Gier – Pozwala tworzyć nowe poczekalnie dla map z Salonu Gier.
- Poczekalnie gier otrzymały kilka nowych funkcji:
- Można tworzyć osobne poczekalnie z własnymi nazwami.
- Na listach otwartych poczekalni widoczna jest liczba graczy, którzy się w nich znajdują.
- Jednocześnie można wyświetlać kilka poczekalni dla tej samej mapy.
- Poza dodaniem do zakładek, mapę można „przypiąć” do paska menu dla szybszego dostępu.
- W przypadku braku aktywnych poczekalni dla mapy, wyświetlona zostanie strona z informacjami o niej.
- Przyciski „Graj” i „Zagraj ponownie” w interfejsie gier dowolnych zostały zastąpione przyciskami „Dołącz do poczekalni” i „Stwórz poczekalnię”.
- Pełne publiczne poczekalnie nie będą już uruchamiać się automatycznie.
- Teraz wszystkie skórki jednostek można wykorzystać w Wings of Liberty i Heart of the Swarm.
Misje w trybie współpracy
Dehaka
- Po osiągnięciu poziomu 10., Dehaka staje się wrażliwy na ataki wroga z powietrza.
Komentarz twórców: Dehaka jest wielki! Super wielki – większy nawet od kolosa! Poza tym wygląda to niesamowicie, kiedy ostrzeliwują go wieżyczki przeciwlotnicze.
- Nosiciel pełzaczy
- Po ulepszeniu o Wybuchowe komory powietrzne priorytetowym celem wybuchowych pełzaczy będą jednostki powietrzne.
Komentarz twórców: Dzięki ulepszeniu nosiciele pełzaczy stawały się potężną opcją przeciwlotniczą, ale nadal w pierwszej kolejności atakowały cele naziemne. Ponieważ nosiciele zadają więcej obrażeń jednostkom powietrznym, sprawiliśmy, że to one będę priorytetowym celem ataku i dodaliśmy również krótkie natarcie, które pozwoli zbliżyć się do nich.
Fenix
- Bohaterowie:
- Podczas transferu osobowości zabitego bohatera wybierane będą nośniki osobowości, które znajdują się najbliżej miejsca śmierci.
- Po transferze bohaterowie nie będą już ogłuszeni.
- Bohaterów można teraz przypisać do grup kontroli, a po transferze do nowego nośnika nadal będą funkcjonować prawidłowo.
Komentarz twórców: Kontynuujemy prace nad Feniksem i chcieliśmy naprawić kilka problemów z funkcjonowaniem jego bohaterów. Zmiany te powinny sprawić, że będą oni lepiej reagować i staną się skuteczniejsi w walce. Wkrótce planujemy wprowadzić dodatkowe zmiany, które mają naprawić problemy omówione w naszym wpisie na forum w zeszłym tygodniu.
Edytor
- Do edytora danych dodano nowy rodzaj efektu – dane użytkownika:
- Dodaje opcję magazynowania kluczowych wartości do drzewek efektów.
- Efekty mogą modyfikować i weryfikować wartości w magazynie kluczowych danych.
- Pozwala twórcom map na łatwiejsze tworzenie rekursywnych zdolności w stylu Seryjnych błyskawic.
Poprawki błędów
Ogólne
- Naprawiono zawieszanie się animacji początkowej w trybie pełnoekranowym po przełączeniu okien klawiszami Alt+Tab.
- Gracze mogą ponownie korzystać z czatu głosowego podczas wspólnego oglądania powtórek.
Kampania
- Naprawiono błąd, który mógł powodować, że efekt zbliżenia na planety w misjach ewolucyjnych w Heart of the Swarm nie działała prawidłowo.
Tryb wieloosobowy
- Opis królowej informuje teraz, że została ona powita, a nie wyszkolona.
- Naprawiono błąd, który powodował, że model umiejscowienia ekstraktora był mniejszy niż stawiana budowla.
- Naprawiono błąd, który powodował, że efekty wizualne Pocisków ogłuszających nie były widoczne podczas ataków marudera.
- Teraz nie jest już możliwe zobaczenie animacji ukończenia lub anulowania przekształcania zergów zza mgły wojny, kiedy przekształcana jednostka znajduje się na skraju pola widzenia gracza.
Misje w trybie współpracy
- Zainfekowane jednostki Młota strzegące miejsca pod ekspansję nie są już odporne na efekty zastoju.
- Zagara
- Ikony jednostek Zagary w okienku dowódczym pokazują teraz zestaw skórek Szczepu Lewiatan.
- Stiukow
- Wrogie krążowniki objęte działaniem Infekcji Neuronalnej mogą korzystać ze Skoku taktycznego poza zasięgiem Aleksandra.
- Abatur
- Naprawiono błąd, który powodował, że biomasa aktywowała znaczniki.
- Fenix
- Pancerze Feniksa otrzymują teraz czas odnowienia da Powłoki Obronnej.
- Dehaka
- Czas trwania wzmocnienia Pożarcia na mistrzowskim poziomie Dehaki podany jest teraz w procentach, a nie w sekundach.
- Poprawiono błędy gramatyczne w anglojęzycznych opisach Wezwania Gleviga, Wezwania Dakruna i Wezwania Murvar.
- Teraz pierwotna robotnica i nosiciel pełzaczy posiadają rozbryzg Zagrzebania, który pasuje do ich modeli.
- Naprawiono błąd, który powodował, że przebijacze nie posiadały animacji ataku.
- Naprawiono błąd, który powodował, że pierwotni strażnicy nie posiadali animacji ataku.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gdy tylko rawazaur zaatakował wroga po wykluciu się z jaja, powodowało to odtwarzanie animacji narodzin podczas ataku.
- Teraz anglojęzyczny opis zdolności tyranozora Salwa kolców poprawnie podaje, że atakuje on cele powietrzne i naziemne.
- Teraz wybuchowe pełzacze atakują najpierw cele naziemne.
- Teraz kiedy Dehaka używa Pożarcia, nie powoduje to już zacinania się jednostek usidlonych przez Przyrost grzybni.
- Naprawiono błąd, który mógł powodować, że w pełni wyewoluowany Dehaka miał problemy z przechodzeniem między jajami swoich jednostek.
- Skrót klawiszowy odpowiadający za kamerę w bazie nie powoduje już przeskoczenia do pierwotnych piastunów i nor pierwotnych przywódców stad.
- Teraz jednostki sojusznicze wykonujące ruch z atakiem na obszarze działania Zastraszającego Ryku nie atakują już Dehaki.
- Teraz Dehaka nie pozostawia już po sobie kokonów, kiedy osiągnie poziom 6 w chwili śmierci.
- Pożarcie psionicznego przeciwnika, kiedy niedawno pożarto innego powoduje, że efekt obszarowy nie zadaje obrażeń.
- Teraz wyskakujący opis mistrzostwa Mutacji Genów podaje prawidłową wartość.
- Teraz ulepszenie Salwa kolców pokazane jest prawidłowo jako odblokowywane na poziomie 11.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Dehaka nie odradzał się, jeśli został zabity przez krzewiciela.
Interfejs użytkownika
- Zakładka „Aktywne wojska” w powtórkach nie pokazuje już pasków postępów nad liczbami.
- Przepustowość łącza wymagana przez interfejs poza grą została zmniejszona.
Edytor
- Teraz podczas przeglądania interfejsu lub tworzenia okna dialogowego z szablonu wewnątrz wyzwalaczy, edytor nie będzie już pokazywał wiadomości o braku danych układu.
- Naprawiono rzadko występujący błąd z publikowaniem map.
- Naprawiono komendy wprowadzane z klawiatury w edytorze XML.
- Naprawiono rzadko pojawiającą się wiadomość o brakujących danych podczas wczytywania układów.
- Mod Liberty zawiera teraz zasoby modu Swarm i modu Void.