Spóźnione atrakcje i poprawki lądują w darmowym Fortnite Battle Royale

Opóźniona aktualizacja i coś jeszcze.

Patch 2.4.0 do Fortnite Battle Royale miał ukazać się pod koniec stycznia, lecz ostatecznie dopiero wczoraj został zaaplikowany do gry, podczas przerwy technicznej. Poniżej przypominamy pełną listę zmian. Dzisiaj pojawił się z kolei mały patch 2.4.1, lecz według twórców gry, wylądował póki co tylko na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4. Co zmienia?

Celem aktualizacji jest naprawienie problemu z rozdzielczością, który powodował, że ekran wydaje się rozciągnięty dla niektórych graczy. Jest to również poprawka, która zwiększa wydajność – czytamy na oficjalnym forum Fortnite. Posiadacze konsol Xbox One dopytują, co z łatką dla ich wersji gry, gdzie również wspomniany problem z rozciąganiem się zdarza. Mamy nadzieję, że update zawita szybko również na sprzęcie Microsoftu.

Patch 2.4.0 do Fortnite Battle Royale – wszystkie zmiany i nowości:

Minigun

Przedstawiamy nasze nowe dziecko: minigun! Kontrolujcie pole bitwy gradem kul dzięki nowej broni w Battle Royale.

Patch 2.4.0 do Fortnite Battle Royale

Przytulne ognisko

Uleczcie siebie oraz towarzyszy dzięki Przytulnemu ognisku, nowemu przedmiotowi w trybie Ratowania Świata. Ogrzejcie się i odzyskajcie zdrowie, rozmawiając przy okazji ze znajomymi.

Patch 2.4.0 do Fortnite Battle Royale

BATTLE ROYALE

BRONIE

  • Pistolet z tłumikiem
    • Zmniejszono szansę na zdobycie wariantu rzadkiego o 20%.
    • Zmniejszono szansę na zdobycie wariantu legendarnego o 30%.

ROZGRYWKA

Dodano opcję „Automatyczny bieg (kontroler)”.
Opcja ta włącza lub wyłącza funkcję automatycznego biegu przy sterowaniu kontrolerem.
Funkcję automatycznego biegu, wprowadzoną w wersji 2.3.0, włącza się naciskając dwukrotnie lewy drążek kontrolera.

Poprawki błędów

  • Poprawiono kilka obszarów, które znajdowały się nieco poniżej poziomu podłogi.
    • Powodowało to niekiedy, że większa część budowli pojawiała się pod ziemią.
  • Gracze mogą od teraz strzelać przez bramkę na boisku piłki nożnej.

OGÓLNE

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący zawieszenie się klienta gry, wywoływany przez efekt dźwiękowy.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom wyłączenie wyciszenia innych graczy na ekranie lobby.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie się niewłaściwej postaci na ekranie lobby.
  • Poprawiono błąd sprawiający, że całe partie ścian podświetlały się podczas patrzenia na drzwi.

WYDAJNOŚĆ

Poprawki błędów

  • Klient gry nie będzie się już odtąd zacinał po zalezieniu w grze Beczki Obfitości.
  • Poprawiono wydajność silnika gry przy przetwarzaniu przypadków nachodzenia na siebie elementów.
  • Zredukowano użycie przepustowości sieci, gdy gracze poruszają się oraz gdy stoją nieruchomo.

INTERFEJS

Poprawki błędów

  • Usunięto zbędny przycisk pojawiający się po lewej stronie widżetu z wiadomościami.
  • Dodano podświetlenie dookoła pól z przedmiotami, widoczne po wybraniu przedmiotu podczas przeglądania sklepu na konsolach.
  • Naprawiono błąd, który powodował pojawianie się starego menu kołowego. Menu to nie jest już używane do wybierania pułapek.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że ikony broni nie wyświetlały się niekiedy poprawnie w pasku wyposażenia.
  • Naprawiono na mapie i minimapie kilka miejsc, które były renderowane jako czarne plamy.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że w trakcie podglądu emotek w szafce lub sklepie podłoga pod stopami postaci nie wyświetlała się.
  • Naprawiono błąd, który powodował przesunięcie emotek przy odtwarzaniu ich po kolei.

GRAFIKA I ANIMACJA

Poprawki błędów

  • Poprawiono prędkość animacji wypijania 15-sekundowej Beczki Obfitości.

DŹWIĘK

Poprawki błędów

  • Poprawiono odczucie przestrzenności efektów dźwiękowych skrzyni z łupem dzięki podwyższeniu poziomu głośności w przypadku, gdy celownik gracza jej na nią skierowany.
  • Usunięto odgłosy zakłóceń telewizorów umieszczonych w pokojach.
  • Usunięto problem związany z kierunkiem rozchodzenia się dźwięku, kiedy inny gracz zmieniał broń na strzelbę.
  • Usunięto odgłosy kroków z emotek tańca.

ŚWIAT GRY

Poprawki błędów

  • Naprawiono brak wykrywania kolizji w jednym z okien Wykrzywionych Wież.
  • Naprawiono błąd powodujący, iż krajobraz wydawał się poszarpany na średnich dystansach.
  • Naprawiono migające artefakty, które można było niekiedy dostrzec na powierzchni rzek z poziomu busa bojowego.
  • Naprawiono błąd powodujący, że dwa przedmioty pojawiały się w tej samej lokacji niedaleko Samotnego Schroniska.
  • Usunięto niektóre z widocznych szczelin w geometrii terenu niedaleko Akrów Anarchii.
  • Wyłączono kolizję pnącz na Mokrych Moczarach.

RATOWANIE ŚWIATA

NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY

Menu kontekstowe nareszcie są w grze!
Dodano więcej opcji podczas interakcji z przedmiotami w oddziale bohatera, oddziałach ocaleńców i zbrojowni. Można teraz również dodawać schematy i ludzi bezpośrednio do Księgi Kolekcji!
Przytulne ognisko

  • Wszyscy sojusznicy i obrońcy na obszarze obejmującym 3×3 pola dookoła ogniska stopniowo odzyskują punkty zdrowia. Pułapka działa, dopóki nie wyczerpią się punkty trwałości. Schemat Przytulnego ogniska jest dostępny w sklepie okresowym.

Dwa nowe rodzaje ekspedycji

  • Polowanie na ludzi: darmowa ekspedycja, która pozwala zebrać niewielką ilość ludzi (zasobu).
  • Polowanie na pułapki: ten rodzaj ekspedycji umożliwi zdobycie nowych pułapek.
  • Wprowadzono korekty mające na celu zbalansowanie niektórych z dostępnych już ekspedycji.
    • Poprawiono nagrody, obniżając nieco koszty ekspedycji.
    • Będziemy wprowadzać kolejne zmiany, by bez przerwy ulepszać ten aspekt gry! Dajcie nam znać, co sądzicie o zmianach!

BOHATEROWIE

Poprawki błędów

  • Obszar działania Uderzenia Burzącego będzie odtąd na samym początku skuteczniej trafiał we wrogów znajdujących się przed Rubieżnikiem.
  • Naprawiono efekty wizualne, które dotychczas nie znikały po tym, gdy gracz został uleczony przez Doktora BAZĘ.
    • Ponadto efekt działania Doktora BAZY będzie odtąd okresowy. Jak dotąd obejmował on graczy, gdy tylko ci dotknęli odpowiedniej BAZY.

MISJE

Poprawki błędów

  • Pustaki z obozów nie będą się już pojawiać pod spodem mapy.

INTERFEJS

Poprawki błędów

  • Naprawiono problemy związane z działaniem interfejsu transferu wewnątrz strefy w przypadku poważnie przepełnionego magazynu burzowej tarczy.
    • Uwaga: W niedalekiej przyszłości otrzymanie nagród z ekspedycji w przypadku, gdy magazyn burzowej tarczy będzie przepełniony, przestanie być możliwe. Przestrzeganie limitu magazynu jest ważne dla bezpiecznego przechowywania przedmiotów gracza.
  • Poprawiono opis granatu odłamkowego, aby odzwierciedlić ostatnie zmiany w profitach Wynocha! oraz Bomba Kasetowa.
    • Bomba Kasetowa: powoduje 6 eksplozji wokół miejsca uderzenia. Każda z nich zadaje 25% obrażeń bazowych.
    • Wynocha!: zostawia po wybuchu pole energii, które co sekundę zadaje 15% początkowych obrażeń. Efekt trwa 10 sekund.
  • Poprawiono opis profitu Kardiosprzężenie Zwrotne, by poprawnie wyświetlał bazową wartość leczenia w wysokości 15, a nie 13 punktów.
  • Poprawiono wiele błędów w opisach.

OGÓLNE

  • Kilka lam zniknęło ze sklepu: podwójna lama, piątka lam, sześciopak lam, dziewiątka lam.
    • Wersje 3, 7 oraz 10 lam nadal znajdują się w grze. Usunęliśmy cześć z nich, by można było bardziej skupić się na pozostałych lamach tego typu.
  • Zbalansowano startową ilość amunicji broni dystansowych, kiedy gracz podnosi je w świecie gry.

ZNANE PROBLEMY

  • Gracze nie mogą niekiedy wybrać ulepszenia łupu po otwarciu ulepszlamy.
  • Przedmioty w Księdze Kolekcji nie mogą być ulepszane po opuszczeniu strefy.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.