Patch 1.11 do Watch Dogs 2 – oto wszystkie zmiany
Aktualizacja przygotowuje rejon Zatoki San Francisco na premierę DLC „W ludzkich warunkach”.
Patch 1.11 do Watch Dogs 2 waży około 10 GB na konsolach PS4 i Xbox One oraz 14 GB na komputerach PC. Ubisoft serwuje nam kilka darmowych dodatków, zmiany w rozgrywce online, a także usprawnienia oraz poprawki. Dodatkowo łatka stawia grunt przed zbliżającym się dodatkiem W ludzkich warunkach.
Chcemy także podkreślić, że wszystkie obecne i przyszłe dodatki DLC online będą dostępne w trybie gościnnym. Jeśli sami nie posiadacie jakiegoś DLC, ale ma je wasz znajomy, możecie korzystać z tych treści wspólnie z nim, o ile tylko zaprosi was do gry poprzez aplikację wieloosobową – czytamy na stronie dewelopera, gdzie podano szczegółową listę zmian najnowszej aktualizacji Watch Dogs 2.
Patch 1.11 do Watch Dogs 2 – lista zmian:
Nowe treści i funkcje
• Nowe kroki taneczne – Marcus uwielbia gibać się w rytm swojej ulubionej muzy, pomyśleliśmy więc, że byłoby lepiej, gdyby miał do dyspozycji więcej kroków tanecznych. Wzbogaciliśmy jego emotkę Taniec o nowe możliwości, które można uaktywnić, zakładając różne stroje.
• Nowe emotki – Dodaliśmy dwie nowe emotki, Drwinę oraz Śmiech, by zapewnić wam więcej sposobów na komunikację z innymi graczami. Postarajcie się tylko, no wiecie, nie przesadzać z wygłupami.
• Nowe stroje – A skoro już mowa o wyrażaniu siebie, to dodaliśmy 12 nowych elementów garderoby, które są teraz dostępne w różnych sklepach, a także 4 elementy garderoby nawiązujące bezpośrednio do DedSecu. Teraz możecie swobodnie zmienić swoje ‘opakowanie’.
• Nowe Lokacje w Świecie Gry – W przygotowaniu na dodatek Human Conditions, wiele nowych lokacji zostały dodanych lub zaktualizowanych na mapie świata gry. Nie wymienimy ich wszystkich tutaj, ale w po tym, jak aktualizacja zostanie zaimplementowana, zachęcamy Was do eksploracji. Napiszcie do nas na Twitterze @watchdogsgame i pokażcie nam, co znaleźliście!
• Nowe nagrody Ubisoft Club (For Honor i Ghost Recon: Wildlands) – W Ubisoft Club dostępne będą dwa nowe stroje, zaprojektowane w nawiązaniu do nadchodzących gier For Honor oraz Ghost Recon: Wildlands.
• Odradzanie w trakcie polowania – Chcemy nieco przedłużyć walkę w ramach polowania. Grając jako łowca, gracz będzie mógł się raz odrodzić, jeśli zginie w trakcie pościgu za ofiarą. Jeśli skorzystacie z opcji odrodzenia, nastąpi ono w bezpiecznej odległości i będziecie mogli ponownie dołączyć do pościgu.
• Fabuła – Nie chcemy psuć wam zabawy niepotrzebnymi spoilerami, więc zdradzimy tylko, że jeśli po ukończeniu historii fabularnej powtórzycie ostatnią misję, czeka was po niej mała niespodzianka.
Zmiany i bilansowanie;
Rankingi
Zauważyliśmy, że interfejsy rankingu oraz doświadczenia użytkownika nie są optymalne i część graczy nie potrafiła się po nich poruszać. Niektórzy zastanawiali się na przykład, dlaczego ich pozycje rankingowe są resetowane – dzieje się tak, ponieważ co 3 tygodnie zaczyna się nowy sezon z nowymi nagrodami do zdobycia. Tutaj znajdziecie wpis na blogu, w którym szczegółowo omówiono system rankingowy, zaś poniżej – opis zmian, które mają poprawić jego ogólne działanie:
• Gdy otworzycie aplikację po raz pierwszy po zakończeniu sezonu, wyświetlony zostanie krótki komunikat na ten temat. Będzie on zawierał informację o randze, jaką udało wam się zdobyć w minionym sezonie.
• Kiedy sezon dobiegnie końca, pojawi się też powiadomienie w telefonie.
• Popracowaliśmy również nad ogólną przejrzystością i czytelnością aplikacji Ranking. Przedstawienie wszystkich zmian zajęłoby nam cały dzień, ale na pewno zauważycie odczuwalną poprawę.
Tryb wieloosobowy
• [Ataki online] Przed rozpoczęciem ataku online wyświetlony zostanie obszar pobierania– Chcemy, aby haker miał wyobrażenie strefy pobierania, w której rozpoczyna się atak. Zapewni mu to narzędzie pozwalające na bardziej strategiczne podejście i pomoże w dalszym zbilansowaniu tego trybu rozgrywki.
• [Ataki online] Koniec z trollowaniem na obszarze ataku online – Wcześniej hakerzy mogli bezkarnie wkraczać na obszar poszukiwań i opuszczać go, unikając w ten sposób wykrycia przez ofiarę. Była to frustrująca luka, którą ograniczamy, wprowadzając opóźnienie w powrocie na obszar poszukiwań za każdym razem, gdy haker go opuści (lub wejdzie do wody).
• [Polowanie] Ograniczamy przewagę łowcy w postaci odradzania – Cele łowcy otrzymują teraz taki sam zegar odradzania, jaki jest obecny w misjach trybu współpracy. To powinno lepiej zbilansować rozgrywkę, w której biorą udział dwa cele.
• [Polowanie] Usunęliśmy utrudnienia przeszkadzające celom polowania w ucieczce – Policja nie będzie już otrzymywała informacji o ostatnim znanym miejscu pobytu celu, gdy do jego sesji dołączy łowca. To właśnie sprawiało wcześniej, że tak trudno było uciec policji w tym trybie. Skrócony został także czas ucieczki biegnący po tym, jak cel zniknie z pola widzenia prześladowców.
• Osłabiliśmy strzelby – Po przeprowadzeniu rozległych testów oraz przeanalizowaniu danych gry doszliśmy do wniosku, że strzelby automatyczne zapewniają zbyt dużą siłę ognia w trybach PvP. Ograniczyliśmy więc ich skuteczny zasięg do ok. 40 m, dzięki czemu teraz bardziej przypominają prawdziwe strzelby, nie zaś losowy generator do snajperskich trafień w głowę. Zmiana ta dotyczy również rozgrywki w trybie jednoosobowym.
• Ostrzeżenia przed urządzeniami EM/porażaczami – Zbliżając się do takiego urządzenia, usłyszycie teraz krótki, charakterystyczny dźwięk, o ile zostały one podłożone przez innych graczy. Jeśli podejdziecie dostatecznie blisko, by go usłyszeć, i tak zapewne skończy się to dla was śmiercią, ale przynajmniej będzie wiadomo, co się stało.
• Bunkier w dziupli hakerskiej – Gracze mogli barykadować się w sklepie przylegającym do dziupli hakerskiej, ponieważ jest tam tylko jedno wejście. Aby ograniczyć wykorzystywanie tego miejsca do bunkrowania, wzbogaciliśmy to miejsce o skrzynkę przekaźnikową i kamerę.
Inne
• Poprawki w systemie strzeleckim – Wprowadziliśmy szereg poprawek, które poprawią realizm strzelania, ale nie będą one miały wpływu na rozgrywkę. Poprawiliśmy efekt odrzutu, działanie amunicji smugowej, efekty dźwiękowe i wiele innych. Dajcie nam znać, co o tym sądzicie.
• Poprawki w aplikacji Auto na żądanie – Pojazdy z aplikacji Auto na żądanie będą teraz pojawiały się bliżej i w bardziej dostępnych miejscach. Ponadto nie będą już parkowane w czerwonych strefach ani na znacznikach misji.
Naprawione błędy i wydajność
Stabilność / Awarie / Wydajność
• Poprawiono wydajność i stabilność gry
SI
• Po zatrąbieniu w trakcie jazdy, samochód jadący przed wami zmieni pas, jeśli będzie miał miejsce
• Naprawiono błąd, w wyniku którego postaci SI stosowały bezkrwawe powalenie wskutek błędnego algorytmu walki
Systemy gry
• Naprawiono usterkę, w wyniku której łowca w trakcie polowania nie zyskiwał followersów, gdy akcja została anulowana
• Naprawiono usterkę, w wyniku której gracz mógł utknąć na łodzi, jeśli został porwany przez innego gracza
• Naprawiono szereg błędów związanych z granicą pola gry, w wyniku których gracz spadał pod mapę
• Naprawiono usterkę, w wyniku której pociski autohakowania nie zawsze działały tak, jak powinny
• Naprawiono usterkę, w wyniku której część opcji hakowania stawała się niedostępna po odwróceniu uwagi cywila
• Gdy gracz jako pasażer auta skorzysta z opcji masowego hakowania pojazdów, oczyści teraz drogę dla kierowcy
• Naciśnięcie spustu kontrolera sprawi, że wyświetlone zostaną wskaźniki przyspieszenia pojazdu
• Naprawiono drobne usterki graficzne w modelach kilku pojazdów
Misje
• Naprawiono błąd, w wyniku którego wprowadzający przerywnik filmowy nie był odtwarzany podczas powtarzania operacji Śledzenia
• Naprawiono problem, który umożliwiał zamówienie auta na barkę w trakcie operacji Made in China
Lokalizacja
• Wprowadzono szereg poprawek lokalizacyjnych
Online
• Usterka : Naprawiono błąd, który pozwalał graczom hakować pojazdy bez zużywania botnetów
• Usterka : Naprawiono błąd, który w określonych sytuacjach pozwalał partnerom w trybie współpracy na ujawnienie miejsca pobytu hakera
• Szereg poprawek w rankingu
Pomniejsze poprawki
• Naprawiono usterkę graficzną związaną z obrazem ścieżki terminala obwodu w misji współpracy Cieplarnia
• Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała niektórym użytkownikom ukończenie operacji pobocznej Zabójca Zodiak
• Naprawiono usterkę związaną ze skrajem mapy, w wyniku której nie można było uwolnić więźnia w określonej misji współpracy
Świat / 3D / Grafika / HUD / Menu
• Naprawiono błąd, w wyniku którego konkretna para spodni w sklepie Stach & Vine (Corsaire – Blanc + Cendre) nie była dodawana do ekwipunku po zakupie
• Naprawiono problemy z kolizjami w Alcatraz
• Naprawiono szereg drobnych usterek graficznych w świecie gry
• Naprawiono szereg usterek związanych z HUD oraz interfejsem
• Naprawiono mnóstwo usterek w świecie gry (Wypadanie poza mapę, błędnie ulokowane elementy, unoszenie się w powietrzu itd.)
Aktualizacje tylko dla PC
• [Ustawienia obrazu] SMAA T2x – Niniejsza aktualizacja dodaje nowy tryb antyaliasingu postprocesowego – SMAA T2x, ulepszoną wersję SMAA z tymczasowym komponentem. Ponieważ SMAA T2x wykorzystuje techniki czasowe, nie współpracuje z włączonym filtrowaniem tymczasowym.
• [Ustawienia obrazu] Dynamiczne cząsteczki – Niniejsza aktualizacja dodaje nowe ustawienie obrazu, które pozwala wyłączyć dynamiczne cząsteczki, takie jak liście czy efekty trafienia z broni palnej.
• [Ustawienia sterowania] Automatyczne centrowanie kamery – Niniejsza aktualizacja dodaje dwa nowe ustawienia myszy i klawiatury, które pozwalają wyłączyć funkcje automatycznego centrowania kamery w trakcie biegu i podczas prowadzenia pojazdu. Zmianie uległy niektóre domyślne skróty klawiszowe: klawisze [F9] oraz [F10] obsługują teraz emotki Drwina i Śmiech. Podkradanie utworów (SongSneak) jest teraz przypisane do klawisza [Backspace], a czynność związana z samouczkiem do klawisza [Home].
• Naprawiono szereg drobnych błędów związanych z: migotaniem obrazu, trybem wielomonitorowym, interfejsem użytkownika i sterowaniem gamepadem.
Źródło: watchdogs.ubisoft.com