Oglądanie gier na YouTube przerosło wszelkie oczekiwania. Liczby z 2018 roku robią wrażenie
Filmy z grami są popularne w YouTube i nie jest to żadnym odkryciem. Jednak liczba obejrzanych godzin, którą serwis szczyci się za mijający rok, jest niewiarygodna.
Przez ostatnie 12 miesięcy filmiki o grach na YouTube były oglądane przez 50 miliardów godzin, co daje około 5,7 miliona lat ciągłego odtwarzania, jeśli wszystko chciałaby obejrzeć jedna osoba (dzięki pcgamesn).
Ryan Wyatt, szef działu gier w YouTube, mówi, że to największy rok w tym segmencie rozrywki: Mamy 200 milionów zalogowanych użytkowników, którzy codziennie oglądają treści związane z grami. Przekroczyliśmy wielki kamień milowy, w którym osiągnęliśmy 50 miliardów godzin czasu oglądania gier w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
W wywiadzie dla serwisu VentureBeat, Wyatt omówił 10 najlepszych filmów roku. W pierwszej dyszce znalazło się aż pięć filmów Fortnite, trailery od Nintendo, zwiastun Fallout 76, multiplayer w Black Ops 4 i materiał z GTA 5, w które próbowano zagrać bez łamania jakichkolwiek przepisów prawa.
– Z mojego punktu widzenia duża część całości pokazuje sporą różnorodność, świetną rozgrywkę oraz trailery, coś od wydawców, jak i społeczności – komentuje Ryan Wyatt.
Pomimo dużej popularności Fortnite, nie jest to najczęściej oglądana gra na YouTube. Według danych serwisu, na szczycie nadal zasiada Minecraft.
Oto kilka najpopularniejszych materiałów ostatnich 12 miesięcy z YouTube: