Nowy Fallout 76 – poprzednie informacje wywołały niepotrzebny niepokój
Redaktor Kotaku, powołując się na swoich informatorów, jeszcze raz zabiera głos w sprawie Fallout 76 i sam przyznaje, że wprowadził zbędne zamieszanie wśród graczy.
Dziennikarz serwisu Kotaku – Jason Schreier – był pierwszą osobą, która dotarła do nieoficjalnych wiadomości na temat Fallout 76 (powyższy screen nie pochodzi z nowej gry). Czy można mu wierzyć? – Po tym, jak podawałem w 2013 roku informacje o Fallout 4, ludzie nazywali mnie kłamcą, a kiedy wszystko zostało potwierdzone, ganili mnie za zepsucie niespodzianki – pisze Schreier na forum Reddit. Tym razem redektor Kotaku twierdzi, że również ma pewne źródła, a jego rewelacje nie są wyssane z palca.
Nowy Fallout 76 – fabuła bardzo ważną częścią gry
Zacznijmy od tego, że Jason Schreier pisał na początku czerwca: Myślę, że to bardzo ważne: każdy, kto spędzi następne dwa tygodnie oczekując, że Fallout: 76 będzie nowym tradycyjnym RPG dla jednego gracza, będzie BARDZO rozczarowany.
Ostatnie słowo wpisu – czyli “rozczarowany” – odbiło się szerokim echem w sieci i teraz redaktor Kotaku rozumie, że źle ujął sprawę. – Myślę, że z perspektywy czasu nie powinienem pisać na Twitterze, że każdy, kto oczekuje tradycyjnego Fallouta singleplayer, będzie “bardzo rozczarowany” – naprawdę powinienem napisać zamiast tego, że gracze będą “bardzo zaskoczeni” – prostuje swoją wypowiedź dziennikarz.
Ponadto Schreier zaznacza, że jest bardzo optymistycznie nastawiony do Fallout 76: Z tego co słyszałem (z pierwszej i drugiej ręki) to naprawdę fajna, interesująca i tak samo skoncentrowana na fabule gra, jak każda inna produkcja od Bethesda Game Studios. Może mieć multiplayer i budowanie baz, ale hej, to wciąż jest Fallout.
Fallout 76 jest grą RPG dla wielu graczy
Jason Schreier dodaje, że po wcześniejszym opublikowaniu wiadomości o tym, że nowy Fallout 76 jest grą sieciową, otrzymał kolejne potwierdzenie tej wiadomości z jeszcze innych niezależnych źródeł. – Jeśli nadal nie wierzycie, myślę, że możecie poczekać do 10 czerwca, ale hej, nie mówcie później, że wam nie mówiłem – pisze redaktor Kotaku.
Oficjalne wieści na temat gry poznamy na tegorocznej prezentacji Bethesdy na E3, która odbędzie się w Los Angeles 11 czerwca o godzinie 3:30 CEST.
Jaka fabuła w Fallout 76?
O tym aspekcie mówił jeden z insiderów, który twierdzi, że w grze występować mają frakcje takie jak wojsko, policja, weterani czy lekarze. Ale największe wrażenie robi sama historia gry, która ponoć ma wyglądać następująco:
Fabuła ma być skoncentrowana wokół korporacji Vault Tec, a jednym z ważniejszych (pięciu) bohaterów będzie w grze chociażby irlandzki ghul, którego znakomite prace zostały skradzione przez rzeczoną korporację, a w gwoli ścisłości przez Stanislausa Brauna. Ghul czuje się winny, gdyż jego badania wykorzystywane przez Vault Tec doprowadziły do nieetycznych eksperymentów. 76 zawarte w tytule gry nawiązuje z kolei do krypty Vault 76, która to będzie miała w grze duże znaczenie. W podobnych kryptach przeprowadzano eksperymenty naukowe, w tym badano sposoby na przetrwanie apokalipsy nuklearnej.
Fallout 76 – prequel serii, czas i miejsce akcji
Wydaje się, że gra ma być prequelem serii, gdyż wpleciono w niego chociażby datę 2097 (20 lat po wojnie nuklearnej, kiedy to otwarto Vault 76), niemniej zastanawia postać ghula, którego historia ma miejsce jeszcze przed ową wojną. Czyżbyśmy mieli dostać retrospektywny gameplay? Czas akcji ma rozgrywać się jednak głównie w 2077 roku i ukazywać społeczeństwo, które wydostało się z krypty. Kształtowanie nowego ładu ma z kolei odbywać się na terenie Zachodniej Wirginii, choć spodziewać można się także powrotu na terytoria znane z gry Fallout 3. Wydaje się więc, że gra przedstawi kilka ram czasowych: te sprzed Krypty 76, te z czasu trwania wojny nuklearnej oraz te 20 lat później. Gra ma proponować także budowanie osad, co będziemy mogli robić w pojedynkę bądź wraz z innymi graczami.
Głównym wrogiem bądź sprzymierzeńcem (ma to zależeć od wyborów) jest były kapitan armii USA, który w posiadaniu ma olbrzymie napromieniowane słonie, które uwolnił z zoo. Źródło mówi, że pisaniem zadań do Fallout 76 zajmie się Chris Avellone – człowiek, który pracował przy scenariuszu Prey, South Park: Kijek Prawdy, Planescape: Torment jak i poszczególnych grach serii Fallout.