Nowe Gran Turismo na PlayStation 5. Producent celuje w 240 FPS
Kolejna odsłona Gran Turismo może być kamieniem milowym dla gatunku gier wyścigowych.
Kazunori Yamauchi wypowiedział ostatnio na temat kolejnej odsłony Gran Turismo przeznaczonej na PlayStation 5. Jak się okazuje, celuje on bardziej w większą liczbę klatek na sekundę, niż bardzo wysoką rozdzielczość.
– Sądzę, że rozdzielczość 4K jest wystarczająca. Bardziej od niej, jestem zainteresowany tym, co możemy zrobić z liczbą klatek. Zamiast pozostać na poziomie 60 fps, interesuje mnie 120 fps a nawet 240 fps. Sądzę, że to właśnie zmieni doświadczenie w przyszłości – twierdzi Kazunori Yamauchi.
Co ciekawe, wiadome jest, że pomiędzy PS4 a PS5 będzie różnica mocy, Yamauchi jednak podkreślił, że nie jest ona tak duża jak była kiedyś pomiędzy PSOne i PS2.
– Porównując PSOne i PS2, wtedy różnica wydajności była sto razy wyższa pomiędzy tymi dwoma generacjami. Tego rodzaju zaawansowanie nie jest już dzisiaj możliwe – podkreśla twórca serii Gran Turismo.
Czy to oznacza, że różnica graficzna pomiędzy Gran Turismo Sport a kolejną odsłoną będzie niewielka i producent już szykuje sobie grunt pod argumenty? Trudno jednoznacznie stwierdzić. Na pewno Gran Turismo Sport powstawało za długo. Zapowiedziane jeszcze w czasach PlayStation 3, ukazało się w 2017 roku i nie spełniło do końca oczekiwań graczy. Mamy nadzieję, że tym razem Kazunori Yamauchi szybciej uwinie się z robotą i nowe Gran Turismo będzie jednym z pierwszych nowych tytułów na PlayStation 5.