No Man’s Sky i system handlu w grze. Tak to wygląda

No Man’s Sky i system handlu w grze. Tak to wygląda
Filmiki z gier Newsy PC Polecamy PS4

Surowce – po coś w końcu będziemy lądować na obcych planetach.

No Man’s Sky to jeden z bardziej oczekiwanych obecnie tytułów, który zadebiutuje 10 sierpnia na PC oraz konsoli PlayStation 4. Studio Hello Games promuje szczególnie mocno swoją grę w ostatnich tygodniach, wypuszczając dzisiaj kolejny zwiastun, skupiający się tym razem na handlu.

Kosmiczny symulator to nie tylko walka na obcych planetach oraz w przestrzeni kosmicznej. Żeby ulepszyć swój latający pojazd, będziemy musieli posiadać gotówkę, a tę będzie można zdobyć m.in. w drodze wymiennej. Każda z planet, na której się pojawimy, będzie miała do zaoferowania pewne surowce, które będziemy zbierać np. rozłupując wielkie głazy wiązką laserową. Zebrane skarby zabierzemy następnie na pokład i w celu ich spieniężenia udamy się do jednego z kupców.

Niestety plądrowanie obcych lądów nie zawsze ujdzie nam na sucho. Planety posiadają bowiem inteligentny system obronny (kroczące oraz latające maszyny), który dba, by tacy szabrownicy jak my nie naruszyli ich ekosystemu.

To już kolejny filmik instruktażowy od twórców No Man’s Sky. Zanim sami zasiądziemy za sterami kosmicznego myśliwca, deweloperzy wypuszczą jeszcze jeden, skupiający się na przetrwaniu. Wcześniej mogliśmy natomiast zerknąć na eksplorację oraz walkę. Kto chce sobie przypomnieć te materiały, znajdzie je poniżej:

No Man’s Sky i problematyczna Superformuła

Jak dowiedzieliśmy się niedawno, deweloperzy z Hello Games zmagają się na ostatniej prostej przed premierą swojego symulatora z pewnymi problemami. Na początku lipca studio informowało o ukończeniu prac nad No Man’s Sky, zatem sądziliśmy, że droga do wydania tytułu pójdzie gładko i bezboleśnie. Niestety stanęła na niej holenderska firma Genicap, która twierdzi, że podczas produkcji omawianego tytułu wykorzystano tzw. Superformułę, która jest równaniem matematycznym pozwalającym w szybki sposób generować niezliczone ilości elementów dwu- oraz trójwymiarowych. Problem w tym, że Genicap przypisuje sobie prawa do patentu i nie udzieliło deweloperom z Hello Games zezwolenia na jego wykorzystanie.

Dodatkowo wspomniana firma z Holandii informuje, że sama tworzy obecnie grę, która wykorzystuje wspomnianą Superformułę, zatem chciałaby uzyskać od Hello Games jakiekolwiek wsparcie i wiedzę na temat technicznej strony produkcji. Twórcy No Man’s Sky nie odpowiadają na jakiekolwiek próby kontaktu w tej sprawie. Na szczęście Genicap nie chce robić żadnych problemów i przyznaje, że nie będzie blokować wydania No Man’s Sky. Firma zastrzega jednak, że chciałaby porozmawiać z deweloperami z Hello Games i oczywiście nie wiadomo, co byłoby celem takiego spotkania.

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie