Sony celowo opóźniło premierę Monster Hunter World na PC? Miało też blokować crossplay [Plotka]
Według najnowszych doniesień, Sony miało zaoferować pieniądze Capcomowi za późniejsze wydanie Monster Hunter World na PC. Właściciel PlayStation przyczynił się również do blokowania wspólnej rozgrywki z posiadaczami innych platform.
Niedawno informowaliśmy o ogromnym wycieku danych z serwerów Capcomu. Spowodowało to odnalezieniem sporej ilości danych odnośnie harmonogramów wydawniczych gier. Między innymi dokopano się do niekorzystnych dla Sony informacji. O wszystkim dowiedzieliśmy się dzięki poniższemu tweetowi:
Z opublikowanych przez użytkownika Twittera o pseudonimie AsteriskAmpersand informacji, dowiadujemy się o bardzo nieczystych zagraniach japońskiego producenta. Według niego Capcom miał przyjąć od Sony sporą sumę pieniędzy za opóźnienie wersji pecetowej oraz blokowanie wspólnej rozgrywki między PS4, Xboxem One oraz PC. Są to jednak niepotwierdzone informacje, więc należy je traktować z dystansem.
Nie powinien nikogo dziwić fakt, że w branży growej mamy do czynienia z opłatami za ekskluzywność danego tytułu. Postępowanie twórców PS5 budzi jednak wątpliwości – jeśli oczywiście się potwierdzi. Capcom przecież przed premierą Monster Hunter World tłumaczył przełożenie premiery gry na PC tym, że ma małe doświadczenie w produkcjach na komputery osobiste.
Nie pozostaje nam już nic, tylko czekać na ustosunkowanie się Sony do odnalezionych informacji. Jeżeli te się potwierdzą, bez wątpienia będzie to negatywny PR dla japońskiego giganta. Miejmy nadzieję, że usłyszymy sensowne wytłumaczenie, ponieważ przedstawione zarzuty nie wyglądają dobrze.