Microsoft i Sony naciskają na Ubisoft, aby obniżył liczbę klatek w grach na PC?
Czy producenci najnowszych konsol do grania naciskają na Ubisoft, żeby ten obniżał do 30 klatek na sekundę animację w produkcjach multiplatformowych w wersji na PC? Teoria, która wcześniej mogła uchodzić za spiskową, może być całkiem prawdopodobna. Otóż jeden z uczestników spotkania z Ubisoftem wyjawia, że podczas pytań które padły w stronę wydawcy, było również to o grafikę. Jeden z pracowników Ubisoftu miał powiedzieć wtedy, że faktycznie Microsoft wraz z Sony naciskają na zastosowanie blokady klatek w grach. Wszystko po to, aby produkcje prezentowały się podobnie na PC, PlayStation 4 jak Xboksa One. Tak też prawdopodobnie jest w przypadku nadchodzącego Assassin's Creed Unity.
Oczywiście Ubisoft dementuje te doniesienia. Podkreśla, że w przypadku PC, zawsze celuje w 60 klatek na sekundę. Nie zawsze jednak się to udaje, więc wybiera 30 klatek, ale za to nie idąc na kompromis w kwestii szczegółów graficznych. A właśnie dążenie w niektórych przypadkach do 60 klatek, wiązałoby się z pewnymi cięciami w grafice.
Jak jest naprawdę? Trudno powiedzieć, niemniej jednak cała ta walka o jak największą liczbę klatek zaczyna być powoli śmieszna.